TERKEJUT!! TERPAKU!!

semalam dalam pukul 9.40 malam...abah balik dari masjid, macam biasa buka pintu untuk abah..tapi kali nie abah pandang arah kandang incix putih..serius je muka abah..

kandang incix putih ini memang kami gantung tempat yang agak tinggi supaya anjing dan kucing-kucing lain tak menganggunya..nak letak dalam rumah mmg tak lepas lah..abah tak kasi, kotor katanya..

bila abah buat muka macam tu..saya apatah lagi terus pandang kandang incix putih la..ha!!! kandang tu dah tergolek kat bawah..dengan muka yang cool saya terus ke luar rumah, dalam hati mintak-mintak bukan anjing la..kalau anjing?? ouhhh....tak boleh dibayangkan..



bulu incix putih saya lihat bertaburan...ada yang terlekat kat bekas makanan dan minumannya, besi di sangkarnya serta sikit di atas rumput..wooo!!! terus beristghifar saya dibuatnya astghafirlahalazim subbhanAllah lailahailAllah...

hati rasa lega balik sebab nampak kelibat incix putih telah 'dikerjakan' oleh seekor kucing hitam...nak kena nie, puas saya kejar kucing hitam tu..senaman malam pulak saya sudahnya..turun 1 kg..akhirnya saya dapat jugak incix putih kesayangan saya..

OH MY DEAR!!!



tengok telinga incix putih dah luka..badan banyak calar-calar...sian incix putih. malam semalam dapatlah incix putih merasa tidur dalam rumah..tapi tuan nya yang tak dapat tidur asyik duduk jenguk incix putih..risau sangat sampai nangis...haha! mana taknya incix putih macam paham je dia tenung je mata tuannya ini..

risau sebab incix putih kelihatan sangat-sangat lemah..

Alhamdulillah siang tadi incix putih lincah semula siap panjat pokok jambu macam biasa tak boleh turun..kena lah tuannya ini sorak bagi semangat sampai incix putih dapat turun...

incix putih..incix putih..kau selalu bikin tuanmu ini ketawa...sayang kamu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar