April 10, 2011

JANGAN JADI BAIK SEPERTI SAYA


Jangan jadi baik seperti saya

bila orang susah saya akan sentiasa dan sedaya upaya membantu, walaupun ketika itu saya sendiri dalam kesusahan..
sebab lain kali mesti orang yang saya tolong itu bantu saya pula...paling tidak pun dia akan tunduk atas arahan saya.

Jangan jadi baik seperti saya

bila orang sedang bersedih, saya seboleh-bolehnya memujuk supaya dia kembali tersenyum...sebab bila saya susah kalau saya menangis mesti dia pula pujuk saya..so boleh lah saya mintak apa sahaja dari dia..



Jangan jadi baik seperti saya

saya akan selalu memuji orang...memuji supaya dia sentiasa bersemangat. sebab dia akan jadi tukang back up saya satu hari nanti..

Jangan jadi baik seperti saya

saya tak suka mengutuk orang dari depan...kesian mereka nanti. Jadi bila saya kutuk belakang, mereka pun tak tahu..jadi dari sudut pandangan mereka sudah tentu saya yang terbaik..


baiknya orang nie kan...dalam dunia sekarang ramai macam nie. Tolong orang bantu orang sebab ada kepentingan sendiri..dari luaran nampak baik, dalaman??

so jangan jadi baik macam saya..opsss!! saya (bukan nama sebenar)...


No comments:

Small Cute Green Pointer

Get this tabber widget

Create By :


About Me