SIAN KAU GONGGOK



kat umah korang banyak tak 'natang' nie...cantik tak dia nie? kalau korang susah nak tidur, korang leyh lah kira kaki dia..tak pun korang ikut je dia pegi mane..conferm korang tido lena lepas tu..

kat umah saya kan banyak betul 'natang' nie..naik nyemak je tgk..dah macam kl monorail plak..bz lalu lalang depan saya..tak sekor dua ekor..nasib dia nie kalau lalu senyap je..kalau bunyi cam lori balak..uh tak ke naya.

tapi dalam senyap2 tu lah lagi bahaya...tiba2 dah sampai kat telinga, kat rambut, kat tangan..telinga tu yang bahaya..kalau masuk tak tahu lah nak kata..pelik gak lubang hidung dia tak pernah nak cuba2 masuk..tinjau pun tak mo..jijik agaknya, semak...haha

lupa nak perkenalkan dia nie...ha!! sape yang tak tahu tu..nama dia nie ulat gonggok@sepah bulan..nak tahu info lanjut boleh KLIK SINI. Korang baca lah sendiri...haha

sebenarnya nak ceta..semalam, pehal ntah dah banyak kali jentik pun dia datang gak kat saya..siap anta kat dapur lagi (nampak sangat menipu)..last2 dah geram saya jentik kuat2 sampai dia nie terpelanting ke dinding..

ne..no..ne..no..(bunyi ambulance) tak sampai hati punya pasal, saya pegi tgk dia nie dekat2...

nak tahu apa jadi??



nampak tak ada satu lendir antara badan dia yang terpisah tu..nyawa ulat gonggok nie panjang tau..dah putus tiga pun dia nie still boleh jalan jauh lagi..dalam 10 meter. kepala je la yang jalan..ekor suma tinggal belakang.

zalim tak saya?? hahaha...tak sengaja! 

sumpah tak mo buat lagi..kali nie nampak je ulat gonggok nie, saya buang je kat luar abeh cite..

maaf kan saya ea ulat gonggok...bukan apa saya takut spesis korang2 nie merayap-rayap masuk lam telinga saya ke, lubang hidung ke..sesat kan mana nak tahu..


kredit untuk pemilik GAMBAR INI

tengok2 dia malu lah...bila korang sentuh dia automatik bergulung macam nie...seni mempertahankan diri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar