HOTEL TERAPUNG ATASI BENCANA ALAM

Assalammualaikum & Selamat sejahtera buat sahabat-sahabat semua

Hotel ini dibina berkonsepkan ala-ala kapal Nabi Nuh yang diberi nama THE ARK, dibina bertujuan mengatasi bencana alam seperti banjir, gempa bumi dan bencana-bencana lain. Mengikut arkitek, hotel ini bertujuan untuk mendukung sistem kehidupan yang independen.

Apabila berlaku bencana alam, hotel ini berupaya terapung diatas air, ini bermakna jika tiada bencana alam maka hotel ini akan berada di atas daratan.


Didalamnya juga ditanam pokok-pokok bagi tujuan membekalkan oksigen kepada manusia yang menginap di hotel itu. Bahagian luaran hotel ini dibuat secara transparent untuk memberi pencahayaan yang mencukupi untuk pokok-pokok dan manusia di dalamnya, seakan-akan didunia yang nyata.

banyak cerita pun tak best kan? korang tengok sendirilah macam mana rupa hotel yang gila gempak tu..bagi saya, saya nak GELAK!! hahaha..sebab kau ingat kau boleh lawan kuasa ALLAH S.W.T ke ha bila kau bina hotel macam nie? siap tiru rekabentuk kapal Nabi Nuh lagi.

yang buruk itu datangya dari saya sendiri yang baik itu semestinya datang dari ALLAH S.W.T.

ada laluan tornado tu tak tahan..


bahagian bawah hotel yang membolehkan hotel ini terapung
didaratan




2 comments:

Fantastic Ajane said...

wow.. nice juga... unik binaannya kn.. mcm siput pun ada.. sesuai dgn fungsi atas laut...hehhehe

Aida Omar said...

@Fantastic Ajane tulah lawa kan design dia..macam ulat bulu pun ada juga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar