MISTERI KERTAS BERTABURAN

Assalammualaikum & Selamat sejahtera

Semalam di KARAK highway berlaku satu kejadian 
dimana kertas pelbagai rupa dan warna bertaburan di sepanjang lebuhraya tersebut
dimana terdapat beberapa penunggang motosikal terpaksa memberhentikan kenderaan mereka kerana 
kertas-kertas itu terbang satu persatu ke arah mereka
bagi pengguna kereta dan lori pula ada yang membunyikan hon tanda memprotes cara kertas-kertas ini di terbangkan, dan ada yang juga yang membuka cermin dan memaki hamun dengan pelbagai kata-kata kesat.

nampaknya situasi makin tegang dimana kertas-kertas itu makin lama makin banyak pula
diterbangkan
sampai cermin hadapan kereta kami melekat beberapa keping kertas ini
sepatutnya kejadian seperti ini tidak boleh berlaku
bukan kah tindakan ini membahayakan nyawa orang lain

sebenarnya kertas-kertas ini bukan nya terbang sendiri, ianya di terbang kan oleh orang yang tidak bertanggungjawab dengan sengaja, dimana empat orang berbangsa India menaiki dua motorsikal bertindak
melemparkan kertas-kertas ini satu persatu ke arah kenderaan yang lalu lalang di situ
lagi di tegur, lagi di maki, lagi mereka suka siap gelak ketawa lagi
bangga betul dia orang nie buat kesalahan kan.

Habis kertas ditangan terus mereka pecut macam lipas kudung lesap dari pandangan
macam ini orang pun ada, bukan nya nak kutip balik kertas-kertas itu
buat sepah dan mencacatkan pemandangan lagi ada.

Sungguh tidak berpuas hati dengan tindakan mereka itu



36 comments:

fadh leyanie said...

ade kaum tertentu yg baru mati kat kawasan tu kowt aida..

Munna said...

sejak akhir2 ni kaum tu selalu buat kacau.apesal ntah?

syrupmasin said...

asal la buat macam tuh..menyusahkan org betol..

shafmechy said...

kepelikkan yg melampau

sya hassan said...

apakah ade kaitan dengan film kARAK??

najihah sahami said...

aih..apa motif dorang buat macm tu eh. adoi..

Nonie said...

sengaja buat ke??
myb btl ade upacara pape kot...tp spettnya kena berhemah la kan...

Scya Lollita said...

membahayakan kesihatan betul -.-

missh chiorika said...

lah . kenapa macam tuh ??

shida'R said...

gila..org mcm tu xmkn saman..huh!

= d = said...

xde keje la tu..
ish3..

aqilah zolkifli said...

org tu mental kot..

Mr. Crazee said...

xpun sbb hari mengundi da mkin dekat...hahaha...
ntah pape la dowg tu buang ketas lak...baek buang dwet ketas jer..bru org xmara:)

Aida Omar said...

@fadh leyanie ntah la pulak fadh.. tp ketas2 pamplet, iklan2 mcm tu..

Aida Omar said...

@Munna a'ah..ntah la, pasal segelintir habis semua dpt nama kan?

Aida Omar said...

@syrupmasin gila kot..btol menyusahkan orang je

Aida Omar said...

@shafmechy hihi..pelik tp benar nie. hish2!!

Aida Omar said...

@sya hassan nie cite KARAK 2..haha

Aida Omar said...

@najihah sahami motif saja nak kan publisiti murahan..hehe

Aida Omar said...

@Nonie ntah la..budak muda yg buat nie. xtau..kertas2 tu pun pamplet dan iklan je

Aida Omar said...

@Scya Lollita kesihatan dan keselamatan :)

Aida Omar said...

@missh chiorika ntah la missh..mcm2

Aida Omar said...

@shida'R mmg x makan saman..geram gak tgk.

Aida Omar said...

@= d = mmg xde keje cari keje la nie..

Aida Omar said...

@aqilah zolkifli empat2 org mental ea..hihi

Aida Omar said...

@Mr. Crazee ha yg nie aida setuju..ntah kalau buang duit kertas ea org tak maki..org ucap terima kasih..hihi

missh chiorika said...

haha ...
buat sampah jea baling2 kertas macam tuh ...

-hasnurul afifah- said...

scarynya.. huhu..

ouh iena said...

lahh . apsal laa dorng bwat cmtuh .

Azza Firza said...

takut sungguh ~

Aida Omar said...

@missh chiorika mmg pon menyemak je lagi ade..hihi

Aida Omar said...

@-hasnurul afifah- hik..hik..hik..

Aida Omar said...

@ouh iena ntah la iena..mcm2 perangai je

Aida Omar said...

@Azza Firza hehe..

Elie Lily said...

alahai..macam ni punya org pun ada?
huuu

Aida Omar said...

@Elie Lily itu la org yg pelik..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar