LEBIH BAIK DIAM DARI MENINGGI DIRI

Assalammualaikum & Selamat sejahtera

hari ini aku bagi kau cakap puas-puas
kau cakap lah dari A to Z aku tak bangkang
kau cakap yang kau sorang boleh handle beratus-ratus orang
kau cakap kau tahu itu kau tahu ini
kau ada cakap lagi yang kau berkebolehan dalam pelbagai bidang
kau cakap aku buat itu, buat ini banyak yang salah
cara orang itu, cara orang ini di mata kau tak profesional
semak kau kata

terima kasih sebab banyak bagi nasihat dan teguran pada aku
tapi aku tahu aku nie tak lah sehebat kau
yang tahu itu dan ini
dan aku terima dengan hati terbuka
tapi bagi orang lain

kau rasa, bila kau riak, sombong, meninggi diri dan bercakap besar
orang hormat diri kau, orang patuh pada kau, orang agung-agung kan kau
tidak!! tidak!!
kau silap barangkali
malah kau sudah meletakkan diri kau di tempat paling rendah sekali
seperti alas kaki 
tanpa kau sendiri sedari

dari kau bersuara tadi
orang yang mendengarnya ada kesimpulan sendiri
jika kau tak membuktikannya mereka yang mendengar 
akan mula mentertawakan kau dalam senyap

kenapa mereka mentertawakan kau?
sebab akhirnya kau juga yang meminta simpati
dari orang yang pernah kau pandang rendah dahulu

ingatlah dunia ini umpama roda
kadang-kadang kau diatas kami dibawah
kadang-kadang kau dibawah kami pula diatas
tiada siapa yang sempurna di bumi ini
masing-masing ada kelemahan sendiri
Lebih baik diam dari meninggi diri


p/s : peace!! ^_^ 


19 comments:

NAZREE said...

ini lirik lagu ke luahan hati?

hidup memang umpama roda begitu juga dengan dunia ni, kadang kala ada turun dan naik nya. Bersabar je la ye wahai editor blog ini. Sesungguhnya Allah tu maha adil~

Reen Rostarizam said...

yah be strong..org meninggi diri ni tak kemana punn lantak dia lahh..~ at the end nanti tgklah..believe in karma :)

ezzah said...

jangan sedih2 . teruskan dengan apa yg kita buat kalau yg kita buat tu betul and bg manfaat kat org :)

Aida Omar said...

@NAZREE ini sekadar pemerhatian perangai manusia di hari ini..hehe.

btol..Allah maha adil

thnkz nazree :)

Aida Omar said...

@Reen Rostarizam hihi..yup!! akhirnya dia yg down pulak.

tnkz Reen :)

Aida Omar said...

@ezzah yeah!! benar kata ezzah.. buat sesuatu jgn harapkan pembalasan kn..hihi

tnkz Ezza :)

Cik Nyna said...

betul ! lebih baik diam dari meninggi diri .

Aida Omar said...

@Cik Nyna kan? kan? hehe..

c.i. said...

Adat manusia ada yang begitu. Sabar je lah.. :)

cik dila said...

peace jugak!..hehe..sabo2..^__^

ON THE NEWS said...

good blog gan... ditunggu kunjungan baliknya ych..

fadh leyanie said...

diam dan senyum tak perlu kata apa apa..^^ sabar2

cik zaza said...

bersabarlah..mungkin ada hikmahnya even kita tak nampak..kita bukan boleh tutup mulut orang kan..

Cik Aish said...

takpe..biar je org mcm ni..jgn ddilayan sgt..meninggi diri ni tk elok ar...buat nyampah je

Aida Omar said...

@c.i. ea dear sabar je la :)

Aida Omar said...

@cik dila peace cik dila ^_^

Aida Omar said...

@fadh leyanie senyum..senyum..hihi

Aida Omar said...

@cik zaza betul..betul..jalan terbaik diam je la.

Aida Omar said...

@Cik Aish betul2 dear..nyampah je tgk kan? hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar