SAYA SEORANG PENAKUT!!!!!! HISH..HISH..

Ape masalah saya, saya pon x tau..agaknye baka kot..penyakit turun temurun. Tapi mengikut sejarah dari emak dan abah saya lah mereka tak lah seteruk saya. Huh! saya yang paling teruk PENAKUT nye..hahaha

Jangan salah sangka saya bukan takut air, mahupun hantu (ade lah sikit takutnye). So saya takut ape?? saya takut dengan serangga....whatever lah serangga ape pon...sume saya takut.

Kalau nk jadi kawan saya, anda perlu tahan dgn perangai saya yang satu nie...kalau x tahan sila angkat kaki..saya x paksa..

Dari kecik sampai saya sebesar tong dram nie saya still tkot serangga...kalau 'bende' nie datang saya x tunggu lame2 dah saya bukak langkah seribu dua ribu dulu...nak patah balik tu kena pikir 1001 kali baru boleh..

Niat dihati nak letak gambar2 serangga yang saya takut tu..tapi tak jadi sebab DENGAN GAMBAR pon saya boleh rasa geli geliman...jangan tak percaya plak saya dah copy gambar tu tinggal nk paste je...bila saya tgk gambar tu terus meremang bulu roma saya. SO TAK JADI LAH...kang x sanggup plak nak bukak blogs nie.

Dengan ringan hati saya just senarai kan je lah beberapa serangga yang saya takut mengikut turutan dari yang paling takut kepada yang kurang takut..

*rasanya nie lah post saya yang pertama kali saya tak letakkn gambar...heeee~

1. LABAH-LABAH (semua jenis labah-labah tidak satu pon terkecuali)
2. LIPAS (kecuali lipas bodoh yang keje merayap je dan x boleh terbang serta anak-anak lipas)
3. KUMBANG (semua jenis kumbang..bertanduk ke, busuk ke, coklat ke, semuanye)
4. BELALANG (xkire saiz)
5. PEPATUNG (nama kampungnya Dragon fly)
6. CENGKERIK (yang malam2 asyik memekak je tu)
7. LIPAN (lipan bara, lipan rumah..berbisa ke x berbisa ke)
8. KERENGGA (skali gigit sakit ooo)
9. RAMA-RAMA (yang saiznye besar2 skali die terbang berbunyi sayapnye)

++++ serangga yang bentuknye menakutkan...
++++ asal serangga itu terbang semuanya saya takut..

saya juga geli kalau tgk semut berkumpul...iuuuuu!!!!

Orang tua kata kalau kita takut serangga nie lagi suke 'KEJAR' kite...saya dh cuba memberanikan diri, dan alhamdulillah setakat nie CIK LIPAS berjaya juga saya ketuk sampai MAUT..tapi kalau serangga lain saya TARIK DIRI...lagi-lagi Mr. LABAH-LABAH...

Abah saya selalu pelik, katenya kalau abah lalu tak jumpa ape pon..bila saya lalu macam-macam plak jumpa. Saya sayang abah..sebab abah suke bantu saya dalam menamatkan riwayat SERANGGA2 ini...maaf kan saya ea serangga2 saya bukan membunuh tapi pembunuh...(xsame ke) tapi......bukan salah saya, siapa suruh serangga tu masuk umah saya..atau lalu dihadapan saya. Cuba sorok2 sikit..mesti selamat.

Bak kata abah saya lah...jenuh lah SUAMI saya nanti...sebab kalau saya dah ternampak kelibat si serangga2 ini, saya akan pastikan mereka mati dan ditunjukkan kepada saya dulu walau mcm mane keadaan pon serangga itu..lepas tu.....

BARU BOLEH BUANG

jadi saya x lah TAKUT lagi..sebab saya dah yakin serangga2 itu x datang semula...mane nak tau kan..

SAYA TERLALU FOBIA dgn SERANGGA

mcm ne lah nk bagi cara supaya saya x tkot langsung dengan serangga nie...huh!!

Cubelah jangan DATANG terbang, merayap, melompat ke hape ke ke arah saya...carilah orang lain.

tapi saya xtkot pada cicak, ular, belut, gonggok (yang merah2 selalu ade kt rumah kampung tu), cacing benda2 yang lembut2 lembik2 gitu..OH! BERLAGAK nya saya. heemmmm...saya tak takut sikit pon. muahahaha...lagi-lagi KATAK..uh anda sungguh comey!!

AMARAN !!!

JANGAN CUBA-CUBA NAK 'MENGENAKAN' KAN SAYA DENGAN SERANGGA-SERANGGA INI...KALAU TIDAK SAMPAI SUDAH SAYA TIDAK MEMAAFKAN ANDA.

Amaran KERAS tu..jangan main-main

4 comments:

MenTadAk!!! said...

hahahhaa....
akak takot srangga...
wakakkaka....
dah tu asignment time sem 1...
mcm mne akak leh buat??
hbat tol...
;p

Aida Omar said...

jangan gelak!!!

alah 2 kacang je
upah orang lah
bab2 tampal TERPAKSA pejam mata je lah..
hahaha

MenTadAk!!! said...

hahhahahaa....
giler kntang weh..
best2...
bgtau naz ngan len2 lah...
huhuhu....
adoiyai....
xleh nak d byg akak time tu..

Aida Omar said...

jangan bayangkan lah adik oiii....

hahaha...
eh..diam2 sudah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar