KISAH KASUT TUMIT TINGGI




Wanita dengan fesyen memang tak dapat dipisahkan...namun antara sedar atau tidak fesyen ini juga memberi impak kepada masalah kesihatan tubuh badan contohnya kasut tumit tinggi, kasut ini memang cantik, macam-macam design ada di pasaran..bagi PENGGILA kasut tumit tinggi dia orang ini sanggup je menghabiskan duit untuk mendapatkan setiap design terbaru di pasaran..GIAN!! gitu..tak ada duit di ada kan...kalau ada duit dihabiskan dengan beli 'natang' nie. Agak-agak, korang tahu tak apa KEBURUKAN dari memakai kasut tumit tinggi ini?? Mungkin ada dikalangan korang yang dah tahu..tapi tak apa, saya akan beritahu pada yang tak tahu tu..

  • Memberi tekanan pada lutut sehingga 26 peratus dan ia boleh menyebabkan penyakit sendi.
  • Mengakibatkan kesakitan pada kuku
  • Radang kulit
  • Bengkak pada jari kaki
  • Menyebabkan kesakitan pada punggung
  • Kesakitan pada bahu, siku, pergelangan kaki juga tangan
  • Menyebabkan rambut gugur
  • Masalah kesuburan dan kitaran haid

NAMPAK!!!

Banyak kan kesan BURUK nya...memang nampak bergaya, sweet, seksi, GEMPAK!! cantik...tapi mendatangkan bahaya pada kesihatan. Kalau nak 'K.O' cepat boleh lah kot. 

Nasib lah saya BUKAN pengemar kasut tinggi...langsung tak pernah pakai kot, takut kang ada kaki yang tersangkut kat penghadang longkang..naya je!!! baik pakai kasut 'leper' macam aladin tu...senang gak nak bergerak..bebas!!! tanpa was-was...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar