KAULAH RAKAN SEPERJUANGAN KU


Tadaaa....nie lah kakak saya di tempat keje.. Nama nya AFIZA ABDULLAH...saya dengan kakak nie amat-amat lah 'kamceng' sehingga kan kemana sahaja sentiasa berdua. Kami berdua nie pon otak serupa.. dua-dua kaki gelak kalau bab IMAGING bagi kat kami mmg melampau lampau lah jawabnya.

Kami selalu 'buli' AMIR sebab AMIR nie pon kadang-kadang lawak juga..selama 7 bulan bekerja dengan kakak nie saya sendiri pun sentiasa bersemangat nak pergi keja. Kalau ada masalah terus tak jadi moody pasal kakak nie suka buat lawak sekali dia gelak bergegar office di buatnya.

Tapi.....

Kenangan kami tak panjang...sekejap sangat saya rasa tempoh perkenalan selama 7 bulan itu...rasa tak puas lagi nak mengusik kakak, nak gelak ketawa bersamanya nak dengar celotehnya tentang anak-anak, perihal hidupnya. Banyak yang saya dapat dari cerita-cerita kakak. 

kami juga selalu kuar sama-sama...kini semua itu tak dapat nak dibuat lagi, sebab kakak dah tak ada dah tak kerja situ lagi..hari ini hari last kakak dengan saya...sungguh sayu! tak sangka kakak di buat begitu.

Tak apa kakak orang sabar tak selalu rugi..betul dah apa yang kakak buat minta maaf padanya. Tapi maaf kakak tidak di layan. Tak mengapa kakak, janji kakak minta maaf. Bagi saya itu sudah memadai..Kakak berhenti lah kakak sebab kakak dah banyak bersabar...kakak jangan sedih dengan kata-katanya...

Orang begitu kakak, lagi kita menyembah lagi dia 'NAIK'...kakak cari lah rezeki di tempat lain..saya dah tak sampai hati lihat kakak di 'kutuk' dari belakang. Saya kenal kakak sebab itu saya rasa situasi itu tak sepatutnya berlaku..

Dia kata tadi kakak tidak boleh ditegur...tapi saya rasa dia yang tidak boleh di tegur. Dia kata kakak tak sepatutnya hantar puteri bongsu kakak ke Sungai Buloh tapi saya rasa dia yang suruh kakak buat begitu. Dia kata kakak suka bawak masalah rumah tangga ke office...tapi saya rasa dia selalu buat begitu..sampai anaknya juga kita nak jaga. Dia kata kakak selalu cuai dalam kerja...tapi saya rasa sekali sekala saja tak lah sampai MERUGIKAN SYARIKAT..Dia kata kakak selalu bercakap dalam nada yang tinggi kurang sopan..tapi saya rasa dia lagi kurang sopan bila bercakap.

Tak mengapa lah kakak....saya rasa dia salah buang orang. Elok juga kakak berhenti dari kakak di jadikan kulinya. Serius saya cakap saya amat berpuas hati dengan keputusan kakak nak berhenti...saya sokong apa yang kakak lakukan. Sebab lagi lama kakak di sini lagi hebat dugaan kakak kena tanggung..

Kakak..kakak...saya akan selalu rindukan senyuman kakak, ketawa kakak yang macam 'pontianak', suara kakak yang lunak bila saya tak sabar nak kan sesuatu, usikan kakak, kerja kakak yang cekap, walaupun kadang-kadang sikap kakak buat saya marah...tapi saya seronok kenal kakak...

tadi masa kakak peluk saya, kakak cakap saya lah kawan paling baik pernak kakak jumpa. Menitis air mata saya....tak terkata saya ketika itu...kakak tahu selepas kakak pergi saya tak sudah-sudah menangis. sayang juga saya dengan kakak...heeee!!! saya lihat tempat kakak dah kosong sunyi je...

Tak apalah esok saya kerja sorang-sorang..tak ada lagi suara yang pagi-pagi panggil saya 'LALINK' tak ada lagi orang yang saya nak usik...kini saya pula yang berhadapan dengan dia...sudah tentu saya pening nanti...nak 'ngadu' kakak dah tak ada...tak apa saya masih ada masa untuk seminggu sahaja lagi..

Kakak..kakak..saya sayang kakak. Hope kakak selalu ceria, dimurahkan rezeki, sihat selalu...dan dilindungi oleh ALLAH S.W.T..ada rezeki saya jumpa kakak lagi. 

SALAM SAYANG DARI ADIKMU

UNTUK KAKAK

Afiza Binti Abdullah

Kenangan bersama mu tak dapat ku lupakan...







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar