Baucar BR1M 2.0


Alhamdulillah Jumaat 15 Februari 2013 pukul 10 malam baucar BR1M 2.0 selamat aida ambil. Syukur kepada Allah SWT kerana memberi rezeki atas rahmatNYA juga dan terima kasih kepada setiap rakyat Malaysia yang susah payah kena bayar cukai sana sini, tak lupa juga kepada para pemimpin yang berjaya mengagihkannya semoga semua dimurahkan rezeki, dilindungi Allah SWT serta dipermudahkan segala urusan.


Tak silap aida BR1M 2.0 nie dilanjutkan hingga bulan 3 kan? tak silap sampai 15 Mac 2013. So pada sesiapa yang masih berkelayakan dan berkeinginan nak cuba boleh pergi ke pautan dibawah 

Borang BR1M 2.0
BR1M 2.0 secara online
Borang Rayuan BR1M 2.0
(Bagi borang rayuan BR1M 2.0 khas untuk korang yang pernah memohon sebelum ini tetapi mendapat status tidak layak so boleh buat rayuan semula)

Talian Bebas Tol BR1M 2.0
Senarai Kaunter Pendaftaran BR1M 2.0
(pada yang nak daftar secara manual di kaunter)

Malam aida ambil voucher BR1M 2.0 nie ada beberapa benda yang buat aida bersyukur sangat pada Allah SWT kerana mengurniakan negara yang aman, dan rakyat yang tinggi nilai keprihatinan dan sentiasa menjaga adab walaupun berlainan agama dan bangsa. Malam itu hampir kesemua warga tua dan generasi muda yang OKU dipimpin seorang-seorang, ibu-ibu ayah-ayah tunggal dan ibu serta ayah yang anak-anak kecilnya tidur didahulukan untuk ambil voucher BR1M 2.0. Sampai tersenyum melihat gelagat mereka sambil mengucapkan Alhamdulillah dalam hati :)

p/s : Rezeki itu datangnya dari Allah SWT, Allah SWT berikan kita akal, tubuh yang sempurna supaya kita berusaha untuk mencari rezeki, rezeki tidak datang bergolek dengan sendirinya. Setiap manusia rezekinya lain-lain.. lagi banyak dia berusaha bertawakal lagi banyak rezekinya Allah SWT beri. Rezeki yang diterima juga milik Allah SWT maka tak salah kalau kita share rezeki itu bersama-sama dengan insan yang lain. :)


40 comments:

Shakira Pathi said...

alhamdulillah dapat rezeki.kita tak layak lagi nak mohon :)

afeb pilah said...

waaa~~

Kathy Rbain said...

alhamdulillah.....

Diana Azis said...

Wah..rezeki Aida...boleh la belanja..hehehe :)

azizah :) said...

Alhamdulilah rezeki aida.. jijah pon dapat! syukur :)

NIA SI DRUMSTICK said...

eh..dh dpt da??nia xambik lagi ni..ehehe

Nur hanim said...

Alhamdulillah rezeki. abang hanim pun tak silap dapat juga :)

Empayar Utama said...

saya tak dapat larrrr sedey

trah zain said...

akak2 saya tak mintak pun, pelik gak nape dorng tak sebut pun,,hoho.. nak apply sendiri tak cukup umur lagi,,haha

p/s:
syukur dengan negara skrg ni, hug Malaysia!!

Mrs.Yie said...

esok dapat br1m. yeay! sambil melompat macam katak. :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

leeza tak sure dpt ker tak. hooo

MawardiYunus said...

mohom belanja kita kfc ye hehhehe

Fikri said...

Alhamdu lillah.. rezeki. Jgn hirau pasal politik. Rezeki Allah nk bg :D

lynn kamarul said...

aida, akak x dpt surat lg tp status da lulus. pelik adik2 yg akak tlg register tiga2 da dpt surat. ptg ni nk g tgk kat tmpat diorg collect tu ada ke tak utk akak. takut gak surat tercicir

potia casadelarossa said...

tak pernah dapat... :'(

ANISRAHIM said...

Alhamdulillah, sy terlepas =(

BUNDA a.k.a KN said...

Alhamdulillah...bunda belum dapat lagi tahun ni...sikit hari lagi kot..

fyna said...

alhamdulillah.. fyna tak tahu fyna dapat ke tak =='

seribupilihan said...

wow..aida dah dapat dah baucer..nie dah dpt nie nak beli apa ya..ke simpan..:-)

Mar Haini Abdul Rahim said...

eh da dpt ek.. besnyee.. hehe alhamdulillah syukur rzeki jgn ditolak :D *masih menanti, xtau la dpt ke x huhu

Em Marie said...

can you please state where can we cash out this voucher? tq

hana hadi said...

hana xmohon lagi ni..huhu sempat lagi kan

Nurayuni MohdArshad said...

cam ner nk semak permohonan samada lulus @ x yerk??

Dik bee said...

<-- x dapat....huhu

xila dot said...

kite xdpt lg laaa..huhu

Anonymous said...

to those don't received letter and want collect their br1m payment, call 0124909626 for collection, btw u need to sound louder to this idiot, else he going to answer you, ur voucher is not there yet ... but after sound, yes, your voucher is ready for collect ...
i wonder is there a masuk pocket stratergy ..

Diari Si Froggie said...

@Shakira Pathi Alhamdulillah.. student eh shakira? lain kali pulak kot rezekinya.. :)

Diari Si Froggie said...

@afeb pilah wuuu.. hehe.

Diari Si Froggie said...

@Kathy Rbain Alhamdulillah rezeki murah :)

Diari Si Froggie said...

@Diana Azis boleh2.. mai duduk dekat2 aida kak diana. hehe..

Diari Si Froggie said...

@azizah :) Alhamdulillah.. jijah pun dapat ea sayam.. nie mesti dapat yang 500 kan? hehe.. :)

Diari Si Froggie said...

@NIA SI DRUMSTICK dah dapat dah nia.. dah habis pun. haha.. awat nia tak ambik lagi? bz eh? :)

Diari Si Froggie said...

@Nur hanim Alhamdulillah.. ea? rezeki abang hanim jugak tu.. pi mintak abang hanim belanja sikit. hehe. :)

Diari Si Froggie said...

@Empayar Utama tak dapat sebab ape tu? tak try rayuan? sabar la na belum ada rezeki kot agaknya..

Diari Si Froggie said...

@trah zain ha maksudnya tak mintak tapi dapat ke cemana trah? betul tu hug Malaysia juga :)

Diari Si Froggie said...

@Mrs.Yie ha tudia kak melompat cam katak dah ha.. haha. yeay!!! Alhamdulillah..

Diari Si Froggie said...

@Leeza dayasari [santai leeza] tak try semak leeza? tapi sekarang tak leh semak dah depa dah tutup email kot..

Diari Si Froggie said...

@MawardiYunus ok bereh.. mai2 sini rapat2. haha.. :)

Anonymous said...

SALAM..NAK TNYA..BAUCAR BRIM KITA HILANG ORANG CURI..ADAKAH KITA DAPAT DUIT BAUCAR ITU LAGI? MACAM MANA CARA UNTUK MENDAPATKANNYA? HARAF ADA YANG MEMBANTU..

Diari Si Froggie said...

@Anonymous wasalam.. cuba call pihak BR1M tanya pada mereka. Aida pun kurang pasti tentang tu.. maaf sangat2 anon tidak dapat menolong :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar