WAJIB ATAU FESYEN

PENUTUP KEPALA@TUDUNG@SELENDANG..

yup bnde2 diatas 2 korang mesti tau kan?? tipu kalau x tau..xbaik wooo...

Kalau korang perasaan zaman sekarang banyak orang jual tudung..ade macam2 tudung, fesyen syria lah, selendang lah, lebar lah, bulat lah, kuncup lah haish..macam2 lah. Tapi memang cantik2 kan? nice n sweet g2...nampak sopan dan kemas...

Fesyen begini boleh dikatakan 'DIGILAI' kaum hawa di malaysia ini tak kire lah di bandar mahupun di luar bandar..majoriti beb!

Lagi-lagi dikalangan remaja dan wanita yang berumur diantara 30 ke bawah...macam2 bentuk die org gayakan. Lilit sane, lilit sini, pin sane pin sini...

Dan kini ramai kaum adam memuji, manis nya melihat wanita melayu bertudung, sopan nye wanita bertudung itu, cantiknya dia dengan tudung nya itu, berseri wajah wanita bertudung itu, wanita begini lah boleh buat isteri, sejuk mata memandang wanita macam ini...Ha!! mcm2 lagi lah ayat 'MEMUJI' yang kuar..malas nak taip banyak2 nnt takut kaum hawa terasa 'TERAPUNG2' plak.

  


Dengan itu kini ramai wanita dan remaja memilih tampil dengan imej bertudung litup...walaupun yang dahulunye tidak bertudung kini sudah bertudung..Alhamdulillah...manis rupanya.

Bertudung kan diwajibkan dalam Islam...rambut wanita adalah sebahagian dari aurat yang WAJIB ditutupi supaya tidak terlihat oleh kaum adam...BERDOSA nnt.

Tapi kini, bertudung telah di jadikan trend atau fesyen bukan kerana niat ingin bertudung ingin menutup aurat..

Korang pernah terpikir tak? orang yang bersikap BERPURA-PURA dalam bertudung ini tak rasa bersalahkah...kecantikkan perempuan hanya untuk orang yang berhak keatasnya.

Niat nak pakai tudung....

- Waa! cantik gak aku ngn tudung ini, esok aku nak pakai pergi kerje@sekolah@universiti@kolej. Conferm ramai yang pasti memuji aku....Tet! perasan....
- Muke aku nampak berseri lah pakai tudung nie..nanti ramai lah terpikat. muahaha...
- Baik aku bertudung xde lah org kate aku minah rempit ke minah senget ke...huh! slmt dh lepas nie..
- Ala..nie kan fesyen...kne ikut peredaran zaman lah. cittt...konon ikut peredaran zaman..
- Sejak aku pakai tudung nie ramai plak yg minat n puji aku cun..Uwekkkk

Semua tu mesti pernah terlintas lam hati korang kn? tipu ah xpernah sebab saya yg xcun nie pon pernah terpikir g2..haha

sebenarnye semua tu x mendatangkan PAHALA pun...DOSA lagi ade, pakai tudung bukan niat nk menutup aurat tapi utk menjadi TATAPAN UMUM..atau mengikut fesyen. yelah x lah nnt dikatekan KUNO...

Yang itu segelintir je bukan lah majoriti...ada yang niat btol2 nk berubah..Alhamdulillah...bersyukur mendengarnye. Kalau ikut sudut positif nya mmg bagus sbb ramai dh yg bertudung..klo bukak kedai tudung mmg laku zaman nie...berbanding zaman dulu kedai saloon yang top ten..

sebagai contoh seorang kawan baik ku dulu die x bertudung kini sudah pon bertudung...MasyaAllah mmg cantik n manis orgnye...boleh lah dibuat 'ISTERI' selepas nie..kalau korang x percaya nie lah pic nye :



ape macam comey kan? kan? saya tabik dan 'respek' dia sebab dia btol2 nk bertudung...

Doa saya semoga dia sentiasa bertudung, dan diberi kerahmatan hidup...amin!

kalau nk baca luahan hati die tentang pengalaman first time bertudung boleh tgk di blogs dia iaitu



nak bertudung nie biarlah dengan seikhlas hati, bukan ikut orang atau pun terpakse pakai...x mustahil esok lusa tudung ntah ke mane....lagi satu Islam mengajar kita hidup BERSEDERHANA so kalau nk bertudung tu harus lah menjaga tingkah laku supaya ianya sederhana dan sesuai dgn imej bertudung anda. Jangan lah bertudung tapi aurat di bahagian lain terbuka. Pakai tudung punye cantik dh tup..tup pandang bawah uh x sanggup nk cakap...MALU!!!

renung2 kan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar