SENYUM..TAK PERLU KATA APA-APA

1.01PM

APA ITU SENYUMAN??

Senyuman 2 senyuman lah 2 pon nk tny lagi, xde soalan yg mencabar lagi ke? Budak kecik pon tau jawab...

Kalau otak korg mcm nie la kan sure mase exam BM korang siap cepat an? ialah bile soalan tanya apa itu maksud sesedap rase dalam petikan diatas...korg jawab sesedap rase 2 sesedap rase la. Pemeriksa kertas korg 2 mesti ase tercabar yg teramat sgt la pas baca ayat korg 2, depa ase mcm nk pi terjun bangunan ja. Kalau dh 'stupid' 2 mmg 'stupid' la..org soh blaja die pakat maen nie la balasan nya.

Anak-anak kesayangan sume xmo tiru semacam org nie ha? nnt nyesal seumur hidup..mak bapak hantaq pi sekolah blajaq la sungguh2 nnt besaq leyh jadi PM negara kita no...

Senyuman adalah satu reaksi muke melambangkan keseronokan dan kegembiraan ada juga tgh geram pon depa senyum. Jangan pelik plak korg pon ntah2 base g2..kn? kn?



Cube korg tgk monyet nie pon ske ha..senyum hampir terkeluar gigi nye..cube korg wt gaya mcm nie sehari sekali memadai, bukan setakat kurus je awet mude g2..tapi jgn wat di khayalak ramai ea takut di sangka 'GILA' plak..



Opocot!! ingt alien mane la td. Manis btol senyuman lu der...wa respek same lu la..ha korg tgk walaupun muke 'der' nie cm gnie tp die tetap nk senyum, so ape korg malu2 nk senyum..senyum je lepaskan tok sah thn2. (Tapi kalau muke korg mcm 'der' kt atas nie sebolehnye kawal la sikit memek muke 2 kang mati terkujat plak sape yg tgk) 

Eh..eh awat korg senyum nie...ha kn comey senyum mcm 2. APA!!!! korg xsenyum uh nmpknye korg mmg susah nk senyum la cm g2...baik korg senyum sementara mulut korg masih ada. 


KELEBIHAN SENYUM :

  • Senyum adalah satu sedekah
  • Senyum boleh membuatkan org sedang mara reda kemarahannye (kalau sebaliknye dinasihatkn bukak la langkah seribu)
  • Senyum juga boleh membuatkan hati sedih kembali ceria
  • Senyum boleh melurutkan dendam
  • Senyum adalah satu senaman mulut yg menguatkn abdomen, sistem pernafasan, dan muke
  • Senyuman membuatkan otak lebih peka serta bersedia menerima maklumat baru
  • Senyuman membolehkan para lelaki dan wanita 'cair'
  • Senyuman menjadi kan anda seorang awet muda
  • Senyuman menjadikan diri anda sgt disenangi dan disayangi

    * Banyak g impak kebaikan dari senyuman ini..tapi kadang2 senyuman ini juga mendatang kn bahaya. senang cerite senyum bia lah bertempat. Kalau nk dibanding kesan baik or buruk senyuman ase nye kesan baik lebih banyak dari buruk..

    Sesape yg xpernah nk senyum 2 sila2 lah senyum ea..mmg xrugi langsung la..pada sesape yg ske senyum n memberikan senyuman anda 2. Oh anda mmg seorang yg sweet mcm lolypop. Teruskan dgn sikap anda i2. 

    SYABAS!! 

    bukan syarikat SYABAS erk..


    Jom layan lagu SENYUM-MALIQUE FEAT NAJWA






    2 comments:

    seribupilihan said...

    senyum tu sedekah dan banyak kelebihan dan khasiat bila kita senyum..penyakit pn takde..

    i love this song..my papa song..:-)

    Diari Si Froggie said...

    @seribupilihan sedekah tu memang lah kan? :) dan awek muda gitu.. hehe. Tenang je tengok org senyum selalu nie.. papa song. lagu lelama dulu. hehe.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Small Cute Green Pointer
     

    Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar