February 15, 2011

PLKN Princess Haliza, Sepang


Ha nie la logo kem saya ketika 'terpaksa' ke Program Latihan Khidmat Negara siri 4/2007 Kumpulan 2..

Alhamdulillah la saya x dicampakkn ke negeri2 diluar kawasan Selangor, kalau x masak saya dibuatnye. So ini rezeki saya la katekan jgn cemburu ea pada sesiapa yg 'dipaksa' kehujung semenanjung 2. Masa mula2 dapat tau terpilih dalam Program 'malang' nie huh! mmg mcm2 imagination dtg ade yg best ade yg MasyaAllah xdpt dibygkn..trok tol imaging saya 2 dh imaging tp xleyh dibygkn?? (ape kebende la ayat 2).

Sepanjang sebulan sebelum kumpulan saya diseret utk lapor diri saya search pelbagai maklumat berkenaan PLKN nie..Kononnye sebagai persediaan la..Dalam hal ini saya telah memaksa dan memerah ugut kakak ke2 saya iaitu :


*Mariati Binti Omar

Terima kasih ea kakak ku, sian die terpaksa meningkatkn kesabaran melayan adik die yg smmgnye byk songeh nie. Tapi actually nye kakak saya seorg nie telah menulis sehelai surat 'cinta' ketika saya berangkat ke Kem. Saya 'xsampai' hati nk membacanye so saya nekad nk baca di Kem nnt. FULAMAK!! serius bile saya bc surat itu dgn sepantas kilatnye air mata mencurah2 dlm hati ckp 'xguna akk aku nie' haha...bukan ape ayat die sedih gile, saya tahu awak sayang saya sangat2 kan? my lobly sister. Sampai hari nie saya xkn lupe ape yg die tulis 2. (malangnya surat 2 xtau kt mane dh).

Pagi2 lagi saya berangkat ke Pusat Berkumpul di hadapan Sekolah Alam Syah xsilap saya di Putrajaya. Sampai2 je saya terus lapor diri dan serahkan tiket bas yang dicop PLKN PRINCESS HALIZA. First time uh naek bas free..naek2 tros cop tempat. Xtrun2 dh tgk family dr cermin bas je tkot kang banjir plak Putrajaya 2 xpon ade berita tergempar seorg pelatih hentak2 kaki smpai retak jalan, nyusahkan kerajaan je nk baiki..

Tahan..tahan..tahan dan tahan akhirnya berjaya gak x menumpahkn airmata lagi2 dapat plak mmb yg dok sebelah set ngn saya. Yang lawaknye pas lambai2 family sume, lambai mcm nk tercabut tgn last2 bas 2 patah balik katenye tertinggal beberapa org Pelatih..Haiyaaa!!

Nie gambar2 yang ada dlm simpanan dan ehsan kawan2 seangkatan ketika itu...




 

 






its r best frenz at the kem 

haha..picture last n second last skali nie picture time saya mude2 lu ea so mmg muke mcm nie. Muke xkenal dunia..Time nie tgk la 'rentung' g2. Saya rindu kawan saya bonet, aien, mydaling, adik, angah, achik, syaz, meon dan lain2..Si bonet dh kawen n Alhamdulillah now dia skrg tgh pregnant dijangka bulan 9 malatop...sebenarnye ramai g kawan2 yg dh kawen selepas terlost contact. So hope depa bahagia la kan. 

Kalau nak diikut kan saya nie x tamat sepenuhnya latihan sebab terpaksa tamat awal setelah 'dipaksa' ke Institut Pertanian. Sijil tetap dapat kalau xdapat saya 'BOOM' PLKN 2 nnt, dah la terpakse pegi. 



yang 2 la sijil n gambar kompeni, dapat mase hari tamat kem..saya sekali lagi memaksa abg saya menghantar saya ke kem utk mengambil bnde 'alah' ini. Kalau x rugi la. Alang-alang dh dtg ape lagi g jumpe kawan2 la kt dorm lepak2 mkn laksa kt dewam mkn. Berpuas hati dapat jumpe semua sblm masing2 membawa haluan hidup. Nak jumpa ntah bile kan...smpai skrg pon still xjumpe2 g. haha...

So sesape yang terpilih ke Program Latihan Khidmat Negara nie ade sedikit nasihat :

  • Jangan dgr ckp org yg kata PLKN nie trok la, zalim la, xbest la ape la..semua 2 xbtol selagi kite x rase sendri.
  • Sgt2 seronok sbb org lain xdpt pengalaman sebest nie kt mane2 pon hanya di PLKN shj. 
  • Rase bertuah beb sbb bukan sng pihak PLKN nk pilih nama Pelatih nie..top2 naek nama sendiri so mungkin nama korg sedap, unik sbb 2 terpilih or tgn org 2 tertekan button pilih kt nama korg, almaklumla pening dan ngantuk.
  • Menjadikan diri kite mempunyai jati diri, berdisiplin, semangat kekauman, kenegaraan dan kerjasama yang tinggi.
  • Mengajar kite hidup berdikari
  • Berkenalan dgn pelbagai bangsa
  • maybe bertemu 'jodoh'
  • dan sebagainya mengikut hati masing-masing 

* kalau org 2 dh set lam minda die tmpt nie langsung xbest so xsala pglmn nie xmemberi makna langsung lam hidupnya dan sebaliknya kalau rasa happy, happy la pglmn 2 smpai nk balik pon meleleh air mata. Nak pegi menangis nk balik pon menangis..sobs..sobs..sobs..



BRAVO!! BRAVO!!

kalau nak jenguk fanpage kem untuk siri nie sila KLIK SINI sebelum tu pastikan facebook korang dah log in lah..lagi mudah kalau gitu.


No comments:

Small Cute Green Pointer

Get this tabber widget

Create By :


About Me