February 16, 2011

PABILA MAKCIK 'TENSION' DATANG MENJENGAH

Saya paling x suke kalau makcik 'tension' nie dtg..dh la tanpa dipelawa, masuk pon xbg salam. Mmg la xpyh ssh2 nk wat air, nk masak cucur ke ape..ahhh! pokoknye saya mmg xske la kalau die dtg.

Selalunye die dtg tetibe je..kalau dtg 2 biase2 xpe la nie x dtg bawak segala mslh skali, sampai saya sendiri pon xterkata ape2. So time2 mcm nie saya suke mendiamkan diri nak soh makcik 'tension' bla mmg ssh la kn. Tapi bile kite melakukan beberapa aktiviti yang boleh membuatkan makcik 'tension' bla dgn sendirinye sangat2 la berpuas hati...

Bagi saya lah saya suke lakukan aktiviti seperti dibawah ini untuk 'menghalau' makcik 'tension' :


  • Pandanglah lihat lah...lalalala~ tgk 2 awan cantik kn? sbb 2 saya suke tgk awan sbb dpt menenangkn diri, picture nie saya amik time saya btol2 tgh tension td. Lokasi : kat depan rumah je..siap tgk roket lalu lg 2. 


  • Ini mmg pemangsa saya no 2...kalau cik putih nie xde xtau la saya nk cari mane pemangsa lain yg serupe ngn die. Saya suke gomol cik putih sampai die mara..siap kua bunyi aooooo....eh bukan bunyi siren or bunyi itik la.. pas dh puas gomol, cik putih nie mesti penat ha ape g time nie la kite leyh manje2 gedik2 ngn die... saya start la bercakap ngadu nasib dgn cik putih. Cik putih nie paham tau die akan kuyukn mate die tanda die sedih skali kot, perasan erk ntah2 cik putih bosan 'apelah yg tuan aku dok merepek nie labu'...ape2 pon kalau cik putih xmo dgr saya nk bckp gak..ckp..ckp dan terus berckp.


    • Haha..yg nie ayam ea..ayam. no..no..bukan kambing. haish! saya cakap ayam ok ayam!!!! tmpt nie d hadapan rumah akk saya no 3. Kalau tgk ayam2 kt sini mmg rase best sbb ayam2 nie ske 'ngecek' or mintak makan, sampai bertolak2 mcm penunjuk perasaan plak. Releks ah ayam2 jgn ah bertolak2 cube beratur baru nmpk berdisiplin sikit.


      • Port last sekali saya akan bg mkn ikan2 kat kolam seperti dalam blogs saya yg lepas.


      • Dan SOLAT adalah jalan terbaik menenangkan diri serta sekaligus dapat mendekatkan diri kite kepada Tuhan yang maha esa. InsyaAllah..

        Terima Kasih kepada :

        • WWW.ISUHANGAT.NET

        Hatiku berkata kalau diri sedang mengalami tension or stress jangan la terlalu memikirkannye, sbb kalau terlalu memikirkannye hidup kite x stabil..nk wt keputusan pon cm pyh. Lagi2 jerawat plak naik..uhhh!! tidak!!! sebaiknye carilah jalan utk meringan kan ke tensionan dalam diri anda. 

        Jangan biarkan hidup anda diselubungi TENSION!!

        No comments:

        Small Cute Green Pointer

        Get this tabber widget

        Create By :


        About Me