February 15, 2011

SIAPA TAK NAK BACA JANGAN BACA!! ADA SAYA KISAH??

Betul x?? btol kan? kan?
Sememangnya btol yela kalau korg xmo tau wt pe nk kisah. Kalau korg xmo tau pon saya sebagai 'PEMILIK KEKAL' disini tidak akan menghentikan sebarang aktiviti. Hahaha...

Tadi g la sat amik angin dan tgk kehijauan tumbuh-tumbuhan sekitar rumah je xperlu pergi jauh2..mmg terasa segar semula. Bersyukurnya saya dapat menikmati udara dan pemadangan indah sebegini. 

Korang nk tau x? eh klo korg xmo tau pon saya x kisah...

Boleh dikatakan setiap petang kalau saya ada kelapangan saya akan lakukan perkara2 yang dikira wajib la..seperti gambar2 dibawah ini :

*saya mmg ske gune kan gmbr sebb saya malas menaip..haha. Sebagai contoh stdy kalau byk huruf je mau juling biji mata, bile ada gmbr sedap gak mata memandang kn, pembacaan pon jadi menarik n mudah. 


Ha yang nie kerusi pusing kesayangan saya...yang bangku panjang 2 tmpt 'bos besar' duduk. Kat sini la tiap2 petang saya menghayati keindahan alam...Alamak lupe plak nk amek picture pmdgn hadapan bile duduk kt kerusi nie..xpe nnt saya upload laen kali k. Kerusi nie kdg2 tmpt cik putih saya berlengkar time2 ujan, kerusi nie nk diikut kn bole pusing mcm jam tapi dihadkan ke kiri n kanan saje utk keselamatan sesape yg duduk. Takot terpelanting t...


pas dh duduk2 menghirup angin n melihat pemdgn, saya akn 'pungut' cik putih utk dibawa masuk ke Istana Idaman nye tmpt paling selamat waktu mlm..Cik putih nie mmg bertindak mengikut arahan, so pas masukkn cik putih n mkn serta minuman nye saya akan tutup istana nye ini dgn kain supaye 'hantu' xkco cik putih ketika beradu. 


Nie bukan lubang ajaib ea anak-anak..ini lubang pembuangan sampah x haram, ini malangnya duduk dalam kawasan kampung yg jauh dari perkhidmatan kutipan sampah. So kene la kreatif sikit cara2 menghapuskan sampah2 dari berlonggok. Ini port ke3 saya, saya akan longgokkn segala jenis n jenama sampah kedalam lubang ini, supaya 'org2 bertuah' selepas saya mudah utk membakarnye. Senang je keje saya..


Pas dh jadi DBKL xbertauliah saya ke kolam ikan sebelah lubang pembuangan sampah tadi je..ase dalam 5 langkah dh sampai. Xperlu bersusah payah naik keta, motor, basikal, bas, kapal terbang mahupun jet pejuang...hish3. Dalam kolam nie ade ikan keli afrika dan keli biasa, besar gak saiz die..nk capture pic mmg xdapat lah kn. So korg just bayang kan ikan nie panjangnye beh kurang panjang tgn manusia n lebar sejengkal la 2 bagi yg paling besar. Ikan nie actuallynye ade 3 ekor.



nampak x 2 gelombang air akibat dari hempasan tubuh mulus sang ikan yg menunggu saya bg makan. Mmg ikan nie gelagat die mcm 2, die tau saya berdiri tepi kolam nie xlaen la nk bg makan kt die..so die pon pe g melompat gembira la. Gambar last 2 nmpk jelas gak la kepala si ikan dgn badan nye.

2 la rutin saya setiap ptg kalau saya xde, balik keje lewat ke, kerja2 saya i2 akan diambil aleh oleh 'big boss' or anak2 buah ksygn saya.

APA KATA HATIKU??

Hatiku berkata semua benda hidup perlukan perhatian termasuklah sang haiwan. Semua mesti tahu kn kalau kite jaga apa saje haiwan, InsyaAllah haiwan 2 akan sentiase mendoakan kesejahteraan tuannye. 

I LOVE cik Putih and cik Ikan 3 ekor tu...
We all la yg selalu menjadi pengubat kestressan tuan mu ini.. 



No comments:

Small Cute Green Pointer

Get this tabber widget

Create By :


About Me