KITA KASIH KITA SAYANG DIA


Assalammualaikum & Selamat Sejahtera

Kita kasih kita sayang dia
Allah sahaja yang tahu kasih kita pada dia
tiada pengganti tiada yang mampu menyerupainya

Kita kasih kita sayang dia
hari-hari kita selalu doakan semoga dia sihat sejahtera
murah rezeki, permudahkan segala urusan, dan sentiasa Allah pelihara
kita selalu berharap moga dia selalu berada dengan kita


Kita kasih kita sayang dia
dari tangannya dia membesarkan kita
dari tangannya juga dia beri makan kita
sampai kita besar macam sekarang, besar dua kali ganda dari dia

Kita kasih kita sayang dia
kita sanggup ketepikan perasaan kita kerana dia
kita sanggup tolak kerja kerana dia
kita sanggup memekakkan telinga kerana dia
walaupun kadang-kadang kata-katanya 
menyakitkan hati kita

Kita kasih kita sayang dia
ikhlas dari hati kita walaupun kita tak zahirkan dengan perbuatan dan kata-kata
bila kita tengok muka dia waktu dia tidur diam tanpa kata
terbayang penat, lelah, jasa, kenangan, pahit kehidupan diwajah dia
kita tak dapat bayangkan kehidupan kita nanti tanpa dia

Kita kasih kita sayang dia
sampai bila-bila dia tetap dihati kita
kadangkala kita tak sangka dia kecil hati dengan kita
kita harap semoga dia maafkan segala kesilapan kita
kerana dia kita hidup dengan pelbagai warna

Kita kasih kita sayang dia
dia abah yang terbaik bagi kita



P/s : Sayangilah kedua ibu bapa korang selagi mereka masih ada
* Bulan 9 nanti genap umur abah 71 tahun






18 comments:

Phat said...

betul sayangilah ibu bapa kita

ChaCha said...

uhukkk! we abah's daughterrr...love you abah!!!!

shida'R said...

syg parent saya..huwaaa.... !!!

naiemah_ramli said...

naiemah pon :(
naiemah syg diorg jga :( T__T

CekbOlat-bOlat said...

tringat babah ! babah ILYSM..
*eh luahan perasaan kt sini

ShahzCudin said...

eh? abah kita sebaya..semoga abah kita sihat slalu kn?

Azhafizah[フィザ] said...

sayang mereka lebih dari diri sendiri ^__^

fadh leyanie said...

tanpa kasih tiadalah sayang.Sayangi mereka selagi waktu masih ada :)

C i k P i p i T e m b a m said...

wahh abah nk masuk 71 ? ayah kita tahun ni 54.. kita sayang ayah jugak ! sobss sobss

My SweetPea said...

abah...I love u...( ini kat abah kite...)

pitworkgirl said...

sayang abah jgk !!!!!....rindu :(

Miss. Tina said...

Selagi ada hayat dikandung badan...berbuat baiklah pada kedua orang tua kita dan panjatkan doa semoga mereka sentiasa dilindungi Allah s.w.t.amin.

Cik Nurul said...

sayang abah kite jugak !!

L said...

huhu. harap dia akan jd milikku,, amin..


jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

Aien Not Alien said...

hargai ayah selagi ada didepan mata... :)

Bluewendy said...

semoga dia selamat disana..sayangnye..hehe

yad'z said...

kita kasih kita sayang dia jugak.. =)

shameel Iskandar said...

salam Aida.

Entry ni mengingatkan saya kt ayah saya yg sudah sebulan berada dlm wad husm.

tak sabar nak balik minggu depan sempena cuti CNY seminggu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar