Salam Maal Hijrah 1434 H


Dah baca doa Akhir Tahun dan Awal Tahun? Kalau dah moga apa yang kita doakan akan dimakbulkan Allah. Kalau belum masih boleh dibaca lagi, doa tidak ada masa yang diperuntukkan doalah selagi kita bernafas cuma lebih afdal kalau ikut waktu yang diberikan :)
1433 H baru sahaja pergi meninggalkan kita kini 1434 H pula datang mendampingi. Maal Hijrah atau Awal Muharram merupakan hari yang penting buat Umat Islam memperingatinya kerana ia adalah satu sejarah Islam dimana Nabi Muhammad S.A.W Nabi junjungan kita melakukan penghijrahan dari Kota Makkah ke Kota Madinah

Penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W ini telah memberi impak yang sangat besar dari sudut dakwah dan syiar Islam. 


Peristiwa Penting dalam bulan Muharram



Lagi satu peristiwa hebat tentang hijrah iaitu Umat Islam Makkah terpaksa berhijrah demi menegakkan keadilan ilahi dan seterusnya memuafakat membangunkan Islam. Yang kita pulak hijrah untuk menjahanamkan Islam.. hehe. Gurau je :P

Entry lain mengenai ISLAM

P/s : Moga tahun ini lebih bermakna dan lebih banyak amalan mendekatkan diri pada Allah

SALAM MAAL HIJRAH / SALAM AWAL MUHARRAM 1434 H



45 comments:

Cik.blogger said...

Salam Maal Hijrah & awal muharram aida :)

Hazmin Hamudin said...

Salam Maal hijrah ye.. :)

aiNa yaZiD said...

salam maal hijrah.. tutup buku lama, buka buku baru. =)

Azhafizah Md Nor said...

Salam Maal Hijrah.

zila manaf said...

slm maal hijrah... moga kite semua makin ke arah kebaikan :)

Mk Syahir said...

thanks for sharing!!info yang sangat berguna..semoga kita semua terus berhijrah ke arah kebaikan..insyaAllah

♥ Nana BamBam ♥ said...

nice info aida..thanks and salam maal hijran and salam awal muharram 1434 H ye :)

baby comel said...

perkongsian ilmu yg sangat baik. Thanks Aida..
~Salam Maal Hijrah. Moga tahun ni kita lebih bersinar & dilimpahi KurniaNya.. Amin

Ayie Abas said...

al hamdulillah...ayie berpeluang...aminkan doa akhir tahun dan awal tahun kali ni aida....berkat solat berjemaah di masjid ^__^

salam maal hijrah 1434 ayie ucapkn pd aida dan kawan2 yg lain :)

Pink Tulip said...

salam maal hijrah...mari berhijrah ke arah kebaikan...insyaAllah

lynn kamarul said...

aida, entri ni sgt berguna utk akak... da lama akak tak ingat balik sejarah thn2 islam ni . thanks dear

lynn kamarul said...

aida, akak share info ttg bln muharram tu tau... copy aida pny.

Emma said...

Salam Maal HIjrah

NIA SI DRUMSTICK said...

Salam Maal hijrah aida..
semoga kita berhijrah menjadi yg lbh baik..:)

Cik Juju said...

salam maal hijrah
:)

Nadia Elena said...

tutup buku lama, buka buku baru.
salam maal hijrah buat aida..
bila nak hijrah status dr single kpd tuttt....???? =)

azizah :) said...

salam maal hijrah aida.. semoga tahun baru ni membuka lembaran baru yg lebih baik..

afzalsukasuki said...

salam maal hijrah Aida, semoga tahun ini lebih berkat, lebih mengecapi kebahagiaan gan dilimpahi rezeki yang melimpah ruah :)

eintan nurfuzie said...

salam hijrag si katak.. lama cik en x jenguk katak comel disini

-meeSUPERGIRL- said...

salam maal hijrah ;)

tirahzairi said...

sama2 lah kita berhijrah...dr buruk ke baik pon boleh..

Aida Omar said...

@Cik.blogger salam maal hijrah dan awal muharram juga cik blogger :)

Aida Omar said...

@Hazmin Hamudin salam maal hijrah juga Hazmin :)

Aida Omar said...

@aiNa yaZiD Salam Maal Hijrah.. betul2 mari buka buku baru bersama2. :)

Aida Omar said...

@Azhafizah Md Nor Salam Maal Hijrah fiza :)

Aida Omar said...

@zila manaf Salam Maal Hijrah Zila :) amin.. moga2 hendaknya..

Aida Omar said...

@Mk Syahir welcome syahir :) amin.. moga2 hendaknya :)

Aida Omar said...

@♥ Nana BamBam ♥ Welcome nana.. Salam Maal Hijrah dan awal muharram juga :)

Aida Omar said...

@baby comel welcome dear :) salam maal hijrah juga.. amin.. moga2 makbul doanya tu :)

Aida Omar said...

@Ayie Abas Alhamdulillah.. tahniah Ayie bukan senang nak dapat tu, atas keizinanNYA sempat jugak ayie :) salam Maal Hijrah ayie :)

Aida Omar said...

@Pink Tulip Salam Maal Hijrah juga pink tulip.. InsyaAllah sama2 lah kita :)

Aida Omar said...

@lynn kamarul ea sis? Alhamdulillah.. welcome sis.. saja share2 ilmu nie. hehe :)

Aida Omar said...

@lynn kamarul oh boleh sis.. sila2 :)

Aida Omar said...

@Emma Salam Maal Hijrah juga emma :)

Aida Omar said...

@NIA SI DRUMSTICK Salam Maal Hijrah Nia.. amin.. moga2 hendaknya :)

Aida Omar said...

@Cik Juju Salam Maal Hijrah jugak cik juju :)

Aida Omar said...

@Nadia Elena yeah! betul tu nadia.. Salam Maal Hijrah juga dear.. errrr.. yang tu payah sikit tu nak jawab. haha :P

Aida Omar said...

@azizah :) Salam maal Hijrah juga jijah.. amin.. moga2 jijah pun sama :)

Aida Omar said...

@afzalsukasuki salam maal hijrah afzal.. InsyaAllah.. amin.. afzal pun :)

Aida Omar said...

@eintan nurfuzie salam maal hijrah cik ein.. kan? mana lah cik ein menghilang :(

Aida Omar said...

@-meeSUPERGIRL- salam maal hijrah mee :)

Aida Omar said...

@tirahzairi betul2.. mari bersama2 berpimpin tangan. hehe

Khairul Zamri said...

Salam maal hijrah maaf busy dgn final exam... mohon jasa baik tuk vote sy di Contest iPhone 5

http://www.khairul-zamri.com/2012/11/iphone-5-gadjet-impian.html

Segala jasa baik Allah pasti membalas dengan sebaik2nya. Barakallah :)

Aida Omar said...

@Khairul Zamri done kazen :)

Anonymous said...

[url=http://buyonlinelasixone.com/#3133]lasix online[/url] - lasix no prescription , http://buyonlinelasixone.com/#19551 buy lasix

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar