BANTU PALESTIN : HENTIKAN KEGANASAN BEBASKAN PALESTIN

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

 -We Will Not Go Down by Michael Hearts-

Alhamdulillah gencatan senjata telah bermula tepat pukul 3 pagi tadi waktu Malaysia dan pukul 9 malam waktu Palestin, walaupun mungkin untuk seketika tetapi aida yakin ianya amat bermakna untuk mereka. Sehinggakan mereka meraikan gencatan itu di sepanjang jalan di Gaza dengan melaungkan kalimah ALLAHU AKHBAR


dan mengikut sumber hari ini di Palestin terutamanya di Gaza merupakan hari cuti umum sempena kemenangan HAMAS, berjuang di awal Muharam menang dihari khamis hari yang sangat mulia. 

"Thank you Egypt, Thank you international community, it was because of you Gaza siege is crumbling (President Mesir Mohamad Morsi)"

"Kami mahu menyatukan bangsa-bangsa arab dan menuju kearah perpaduan yang sebenar. Sesungguhnya AGAMA ISLAM tidak akan mudah dipermainkan 
jika Umatnya bersatu (Pemimpin HAMAS Khaled Masha'al)"

wajah 3 pemimpin Israel yang terpaksa mengaku KALAH 
(padan muka hampa :P)

Rakyat Palestin di Gaza meraikan kemenangannya
Alhamdulillah.. syukran.. 
(Tahniah buat hampa)

"We Win and you Jewish loser"

Walaubagaimanapun bumi Gaza masih memerlukan sumbangan dari pelbagai pihak untuk membangunkan kembali masjid-masjid, kediaman dan juga untuk sumber makanan. Oleh itu aida sendiri menyeru para blogger dan bukan blogger menyumbang sedikit dana tak kisahlah jumlahnya berapa walaupun RM1 ianya pasti besar bagi mereka.


Dengan lafaz Bismillahhirrahmannirrahim kami melancarkan satu aktiviti amal yang dinamakan BANTU PALESTIN kami iaitu ahli GBS dan GROUP BLOGGER APAKAH? mengambil inisiatif mengadakan satu kutipan sumbangan untuk membantu saudara Islam di Palestin. Sumbangan ini terbuka kepada semua pihak sama ada blogger mahupun bukan blogger. Sama-sama kita berganding bahu meringankan beban saudara kita disana.

Info tambahan :

Sumbangan BERMULA dari : 21 November 2012 hingga 12 Dis 2012

Kepada yang sudah memberi sumbangan anda hanya perlu inform Yuyu Ali (Nur Maizatul Idayu Mazlan) dan Nabiel Faan (Nabil Farkhan Radzuan) untuk GBS dan MK Syahir 0132757252 untuk Group Apakah samada secara PM di facebook mahupun mesej/hubungi no. telefon yang tertera di poster untuk memudahkan urusan sumbangan. 

Anda juga boleh menyebarkan poster ini diblog, difacebook atau dimana sahaja.. semoga dengan usaha kecil kita ini dapat membantu Saudara Islam kita disana.. 

Derma ikhlas anda akan memberikan senyuman buat mereka disana :) 

Segala budi dan jasa anda semua hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya.. 

Dan ini banner untuk diletakkan dalam blog :


Ada yang tanya kenapa tak sumbangkan terus pada pihak Aqsa Sharif, Aman Palestin or 
badan-badan yang lain jawapannya :
"Umpama tabung bergerak diletakkan dengan nama Aqsa Syarif, Aman Palestin atau badan-badan yang lain untuk tujuan memudahkan orang ramai terutamanya blogger menyalurkan sumbangan
tiada niat lain hanya niat yang satu memBANTU PALESTIN"
Pada mereka yang mahu terus menderma ke Aqsa Syarif, Aman Palestin atau badan-badan yang lain sangat kami alu-alukan. :)

Berusahalah kalian disamping kalian berdoa kepada Allah dan bertawakallah kalian setelah berusaha
P/s : Alhamdulillah semalam dapat tengok siaran live gencatan senjata ini sampaikan tak sedar 
broadband tak bayar :P terus kena terminated. 



55 comments:

Mk Syahir said...

sama-sama kita sebarkan..insyaAllah

Xiao Xandria said...

kesian dorg israel kejam

Cik.blogger said...

menarik kata-kata pemimpin HAMAS tu...:)

Khairul Zamri said...

semoga genjatan senjata yang dah bermula berkekal

Jom join Give Away dot my 10 domain bakal diberikan free.. Simple and easy give away :)

http://www.khairul-zamri.com/2012/11/give-away-dot-my.html

zila manaf said...

kami share ye...acane nk letak banner tu?

AzyAdnan said...

moga-moga genjatan senjata ini kekal bukan sekadar helah,semata . amin

baby comel said...

moga saudara kita terus dipelihara dari dugaan dunia, Amin..

Sop said...

berkat semua Umat Islam berdoa..
semoga genjatan senjata kekal...

Ayie Abas said...

bukan boleh percaya israel ni..aida...

nanti mereka akan serang lagi...bila2 masa jer mereka boleh serang dgn jet2 canggih mereka....

apapun perdamaian yg diraih itu tetap bermakna...sekurang2 x ada lagi nyawa penduduk Gaza yg terkorban...

sekurang2 nya utk masa terdekat...

ayut said...

smga kedamaian dpt terus dirasa oleh rakyat Palestin..amin..ayut trus ke IRMalaysia...

caliph shuriken said...

smoga kemenangan rakyat palestin di gaza berterusan dgn sokongan kita semua...

Nurul Farahizzati said...

Alhamdulillah.. semoga mereka terus aman drpd ancaman Israel..

Zyra Roxx said...

muka xpuas hati 3 ekoq makhlukk tu, ptuih!

boni kacak said...

apa2pun , kita kena bersedia menerima kemungkinan gencatan senjata ni takkan kekal lama..sebab bangsa yahudi laknat adalah bangsa yang sangat2 tak boleh dipercayai.. kena sentiasa berhati2.. harap pejuang2 palestin akan sentiasa berjaga2.. kita doakan kemenangan mereka memerangi bangsa yahudi tersebut.amin..

azizah :) said...

Alhamdulilah... walau ape2 pon palestin kena berjaga2 juga takut sebarang kemungkinan boleh berlaku..

semoga bumi palestin di lindungi allah..

NIA SI DRUMSTICK said...

eik..nia baru je bace kat fb td..someone post psl israel serang lagi ckp dorang xsengaje..selamber badak tol..grr..same2 kite menyumbang..=)

Haw said...

dgn !sra3l jgn pernah percaya.. kecuali dia pulangkan semula tanah jajahannya tu pd Palestin

Ayah said...

mmg tak puas hati dgn !sra3l.. senang2 nak gencat senjata lepas bunuh ramai org.. lps tu tak tepati janji & buat lg.. tp lg tak puas hati bila M'sia pun ada hubungan dgn !sra3l

Badren Awang said...

salam....korang caya k org israel nak berdamai...PENIPU BESAR...walaupun kita xnampak dia menyerang dengan peluru berpandu..tp dia org guna senjata kecik jea serang palestin..masih berterusan pembunuhan sekarang..

ketikketok said...

tercapaikah impian anda? kini idaman anda bukan lagi impian
hanya di MARDI Station CH

Nurul Husna Mohd Hassan said...

alhamdulillah.. mudah-mudahan Allah lindungi diorang semua. amin....

Azhafizah Md Nor said...

moga penderitaan saudara kita disana akan berakhir.aminn

Aida Omar said...

@Mk Syahir Thankz syahir atas support awak :)

Aida Omar said...

@Xiao Xandria sangat kejam Xiao.. dah memang sejak azali lagi depa kejam.

Aida Omar said...

@Cik.blogger kan? tu yang aida ambil tu.. memang seratus peratus betul :)

Aida Omar said...

@Khairul Zamri In Shaa Allah khairul.. moga2. :)

Aida Omar said...

@zila manaf sila2 zila :) macam yang aida jelas kan tu.. hehe

Aida Omar said...

@AzyAdnan amin.. walaupun dah ada bau2 helah.. hehe

Aida Omar said...

@baby comel amin.. mereka sangat kuat In Shaa Allah mereka mampu menghadapinya :)

Aida Omar said...

@Sop betul tu abg sop berkat doa2 umat Islam seluruh dunia.. amin.. walaupun rasa2 macam dah ada yang langgar gencatan tu.

Aida Omar said...

@Ayie Abas tau xpe.. yahudi kan memang begitu sejak azali. tapi sekurang2nya kita tompang lega dan seronok sebab perang dah berhenti walaupun tak berhenti 100%

Aida Omar said...

@ayut amin.. harapan untuk mencapai kedamaian selamanya :) Alhamdulillah ayut teruskan menderma

Aida Omar said...

@caliph shuriken In Shaa Allah caliph Islam kalau bersatu padu musuh pun takut :)

Aida Omar said...

@caliph shuriken In Shaa Allah caliph Islam kalau bersatu padu musuh pun takut :)

Aida Omar said...

@Nurul Farahizzati amin.. moga2. :)

Aida Omar said...

@Zyra Roxx kan? haha.. boo sama dia boo :P

Aida Omar said...

@boni kacak betul2.. kena sentiasa berhati2.. yahudi sampai bila2 pun akan memerangi orang Islam sampai kiamat nanti.

Aida Omar said...

@azizah :) betul tu jijah sekarang pun dah ada sorang syahid.. amin.. aida yakin Allah sentiasa melindungi mereka dan bumi palestin :)

Aida Omar said...

@NIA SI DRUMSTICK a'ah nia sorang syahid dah.. tahu tak pe slumber badak dia je main tembak2.. tak adil sungguh.

Aida Omar said...

@Haw memang tak percaya langsung.. tapi Alhamdulillah dengan IzinNYA dapat juga palestin merasa sedikit ketenangan..

Aida Omar said...

@Ayah Yahudi nie sampai kiamat pun tak akan habis ayah.. Malaysia dah kira bagus lah tu sama2 bantu pasal palestin nie.. jangan nampak yang buruk je ayah.. :)

Aida Omar said...

@Badren Awang wasalam.. sikit pun tak percaya.. tapi sekurang2nya mereka merasa sedikit aman berbanding hari sebelumnya.. :) memang serangan kecil2 nie masih berlaku sampailah yahudi dihalau nanti.

Aida Omar said...

@ketikketok :)

Aida Omar said...

@Nurul Husna Mohd Hassan In Shaa Allah dear.. itu yang kita pasti Allah akan tetap melindungi mereka :)

Aida Omar said...

@Azhafizah Md Nor Amin.. moga2 :)

shidaR said...

pray for gaza!~

Farah Andie said...

jangan lah kita putus berdoa untuk mereka di sana :)

thomas said...

Keamanan di tempat ini susah utk dicapai selagi kedua2 pihak tidak mengiktiraf dan menghormati kewujudan masing2.

tirahzairi said...

ALLAHUAKBAR

Nor Salmi said...

Izin share di blog ye.. terima kasih

AzyAdnan said...

kita sebarkan. tu pun ada ganjaran. moga tuhan lindungi mereka. :')

~ cik matahari ~ said...

Allahu Akbar ! Allahummansurna ikhwananal muslimin fi Falestin wa fi kulli makan .. Aamiin

amranaiman said...

takbir!! Allahuakbar!!!

Maria Menado~ said...

Alhamdulillah. Kemenangan berpihak pada islam =)

Farah said...

always pray for them! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar