Gambar Mayat Penceroboh Lahad Datu [OP DAULAT]



Bercakap pada sidang akhbar bersama Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien pada pukul 4 petang tadi, Ahmad Zahid berkata sembilan daripada mayat itu ditemui dalam sebuah liang kubur yang ditutup dengan kepingan papan.

Beberapa keping gambar Op Daulat yang dirakam pasukan keselamatan diedar kepada media, antaranya gambar mayat pengganas yang ditemui dalam sebuah kubur.

Turut diedar ialah gambar anggota forensik diserang penceroboh ketika sedang memeriksa sebuah kubur dikampung itu dan senjata yang dirampas pasukan keselamatan.

Senjata yang berjaya dirampas dari pengganas

Anggota Forensik yang diserang dan kubur mayat pengganas

Click Entry Penuh Click Sini untuk melihat gambar mayat pengganas


Mayat pengganas yang ditembak pihak keselamatan


Mayat pengganas yang ditanam dalam sebuah liang kubur

Gambar-gambar ini menunjukkan pasukan keselamatan kita mempunyai kebolehan yang tinggi dalam menjalankan operasi ini. Ia bukan sandiwara. 

Serentak itu, Ahmad Zahid membidas sikap segelintir media sosial yang memperlekehkan barisan hadapan pasukan keselamatan kononnya ia adalah sandiwara.

"Ya Allah Ya Tuhanku.. Engkau lindungilah saudara-saudara kami dibumi Sabah, dan Engkau lindungilah para pejuang kami, Engkau tingkatkanlah semangat juang mereka hilangkan rasa gementar mereka, permudahkanlah segala urusan mereka, bantulah mereka seperti mana Engkau membantu tentera-tentera Islam yang lain. Engkau bukakanlah hati para pengganas supaya mereka keluar dari Sabah. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui, Maha Pengasih, Maha Penyayang tiada tempat kami hambaMu ini meminta pertolongan selain dari Mu"

P/s : Moga semua ini cepat-cepat berakhir :( 

Kredit :
Images & Info : ww.bernama.com

36 comments:

ShuhaidaSaad said...

sedih bila kejadian macam ni berlaku. negara kita aman. tapi ada manusia yang tak reti bersyukur

Kathy Rbain said...

amin..mari kita teruskan berdoa.

tirahzairi said...

aminnn....smga pasukan keselamatn jugak slmt

seribupilihan said...

semoga semua nie cepat berakhir...

azizah :) said...

emm xtahu nak cakap apa.. kami di sini lebih tahu segalanya...

moga semuanya selamat tak lama lagi.. InsyaAllah.

LaLa mhdnor said...

amin, harap cepat2 la berakhir semua ni, takut.

Amanda Suria said...

X SUKA KEADAAN NI..WALAU BUKAN DI TEMPAT KITA TAPI MEMANDANGKAN MALAYSIA TANAHAIR KITA..SEDIKIT SEBANYAK MERISAUKAN SEMUA RAKYAT...AKAK DOAKAN SEMOGA PERWIRA YANG BERJUANG SELAMAT..AMIN..

pitworkgirl said...

semoga semuanya akan pulih kembali...

Katak Comel said...

msia da x aman..
tkot tol..
huhu

♥ Nana BamBam ♥ said...

dunia sudah menghampiri kiamat.
bila negara banyak kene perang, dan serangan dr sesama islam dan yahudi, maka kita harus berhati-hati.

Semoga negara kita bebas dari pengganas dan aman sentosa...aminn

Nadia Elena said...

tempur!!!!! semua ni mcm mimpi..
harap2 malaysia kembali aman.. =(

Teacher Basariah said...

semoga umat islam berdamai..

xila dot said...

serius sedih...kalo xila diberikan peluang terasa nak ke sana. tp lebih baik duk diam kt sini sbb kite bukan tau skop kerja dorg..buat kacau je..

emm semoganya berakhir dg aman

xila dot said...

pandai dorg attack time nak dekat PRU...sah ada tali barut nih...iskk

Cik Zaitul said...

harap yang terbaik untuk semua nih..

tapi tu lah kesulitan dalam kesempitan..

MawardiYunus said...

eiii takutnya... pray for sabah

Shida Radzuan said...

mcm2 spekulasi kite dgr kn...haihh..

Iera balqis said...

Let's pray for Lahad Datu..
Keep save & freedom in our country..aamiin ^_^

hye dear, dont forget comment my blog also..anyway, done follow ur blog..If u free time, visit my blog yea..tq ;)

http://kisahbalqis.blogspot.com/2013/03/bismillah.html

Diari Si Froggie said...

@ShuhaidaSaad itu lah aida pun sedih sangat2.. biasanya negara kita aman dan damai je.. Manusia gitu buta hatinya.

Diari Si Froggie said...

@Kathy Rbain teruskan berdoa agar negara kita aman dan damai sampai bila2 :)

Diari Si Froggie said...

@tirahzairi amin.. hope begitulah.

Diari Si Froggie said...

@seribupilihan insyaAllah.. banyakkan berdoa.

Diari Si Froggie said...

@azizah :) betul tu jijah org yang terdekat je memahami pengorbanan mereka.. Amin.

Diari Si Froggie said...

@LaLa mhdnor betul tu lala.. aida pun takut jugak bila baca kisah nie dari semasa ke semasa..

Diari Si Froggie said...

@Amanda Suria betul tu kak.. walaupun kita di semenanjung kerisauan itu tetap dirasai.. amin.

Diari Si Froggie said...

@pitworkgirl amin.. moga makbul doa kak manja :)

Diari Si Froggie said...

@Katak Comel InsyaAllah bakal aman tak lama lagi.. negara berdaulat tu. :)

Diari Si Froggie said...

@♥ Nana BamBam ♥ betul tu.. tak dinafikan dunia semakin menghampiri kiamat.. sekarang nie pun sesama islam turut berperang.. amin.

Diari Si Froggie said...

@Nadia Elena tempur habis habisan eh? itu memang harapan rakyat malaysia.. moga aman dan damai sentiasa.

Diari Si Froggie said...

@Teacher Basariah betul tu teacher bukan dimalaysia saja diseluruh dunia..

Diari Si Froggie said...

@xila dot jangan cakap lah xila.. aida pun mahu ke sana.. bantu apa yg patut. tapi tulah kita tak tahu skop tugas depa kan? jadi kita duduk dendiam doa yang terbaik buat mereka. :)

Diari Si Froggie said...

@xila dot eh sempat sambung lagi tu :P berkemungkinan.. sebab pelik jugak banyak2 waktu, waktu2 sama pru13 pulak depa nak masuk.

Diari Si Froggie said...

@Cik Zaitul yup betul harapkan yang terbaik.. benda yang tak sangka2 berlaku pula ea.

Diari Si Froggie said...

@MawardiYunus eeeiiii.. seramnya :P pray 4 sabah juga.

Diari Si Froggie said...

@Shida Radzuan itulah shida.. tak tahu yg mana satu betul. moga semuanya cepat2 selesai.

Diari Si Froggie said...

@Iera balqis amin :) baik akan terjah ke sana pula..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar