RABU YANG BISU #18



Gambar di capture depan rumah :)

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, Allah turunkan hujan dan petir kita tertanya-tanya kemana perginya matahari rupanya Allah berikan kita Pelangi"

P/S : Apa yang kita rasa baik tidak semestinya baik untuk kita.. kerana Allah lebih mengetahui apa yang baik untuk hambaNYA :)





52 comments:

LiNda said...

cantiknye pelangi tu. Btw, memang betul, kdg2 ALLAH uji kite dulu dengan memberi kite ujian dan dugaan supaya bile kite dapat something yg baik kite lebih menghargainye..:)

Azhafizah[フィザ] said...

pelangi yang cantik di pandang..indahnya ciptaan Allah S.W.T..

cik kiwi's said...

subhanallah. dah lama tak tengok pelangi depan mata. cantiknya...:)

Saya mEmang suka Menuliz:D said...

cantik pelangi tu..indah sungguh ciotaan Allah..hidup kita pun macam pelangi juga..sekejap diduga dengan masalah dan sekejap kembali baik..kita sebagai hambanya kena bersabar jalani dugaan tersebut..just like a rainbow..bila hujan rintik saja muncul kalau hujan lebat jarang munculnya pelangi..=)

CikPuan Azizah said...

Subhanallah cantiknya pelangi tu..

O CIKTEDDY said...

betol betol betol =D

Arra Ahmad said...

DIA tahu yang terbaik untuk kita

zafira othman. said...

pelangi menyembunyikan acara

.: iEyLa :. said...

sebab tu Allah turunkan ujian tuk ajar kite bersyukur disebalik ujian tu..

obat kanker darah said...

salam kenal ..

eLL said...

pemandangan yg indah

PariPariPutih said...

Subhanallah... tiada yang terbaik selain dari ciptaan Ilahi...

ainulaqma said...

jom singgah my shoppe. mcm2 tudung ade.borong pon ada~ http://www.facebook.com/SWEETYBEAUTYSHOPPE

aisya said...

pelangi sgt cantik kan? =)

ShahzCudin said...

terima qada dan qadar

-SUPERGIRL- said...

Allah maha besar ;)

BlueiceButterfly said...

~semua dah diaturkan :)

ZORA said...

setiap yg terjdi..pasti ade hikmah..:)

caliph shuriken said...

bersangka baik dgn Allah ^^

Ayie Abas said...

pelangi selalu di kaitkan dgn keindahan....walau ia hanyalah biasan cahaya...mungkin kerana warnanya yg cantik...berwarna warni...

Yuyu Zulaikha said...

cantik kan..dah lama tak tengok pelangi.=)

afzalsukasuki said...

hehe kemain dia.org kata klu tunjuk pelangi..jari leh kudung ea?

Cik tikah said...

Allah suruh kita bersyukur dgn apa yg Allah kurniakan :)

gnesop poseng said...

bukan senang hendak dpt tangkap tu :)

LaLa mhdnor said...

pelangi itu cantik

Badrina Ibtisam said...

Nice post lah.. (Y) :'))

diera_nadiera ulalaaa~ said...

:) betul tu.
diera suka entry nih..
simple tp sarat dgn pengertian yg mendalam.
=)

hazfee said...

cantiknya pelangi.lama dah tak nampak pelangi.

Harun Ar said...

Pelangi itu cantik, indah dipandang..., itulah kebesaran Allah

Aida Omar said...

@LiNda betul tu linda aida pun setuju dan itu lah maksud entry aida kali nie :)

Aida Omar said...

@Azhafizah[フィザ] :) bersyukur dengan apa yang dianugerahkan pada kita kan fiza.. memang sangat cantik.. akk suka tengok pelangi..

Aida Omar said...

@cik kiwi's sama lah dengan kita.. kita pun lama dah tak tgk pelangi.. tu yg sekali muncul pelangi terus aida capture :)

Aida Omar said...

@Saya mEmang suka Menuliz:D betul2 setuju dengan kamu dear.. apa yg kamu katakan itu semua betul..

Aida Omar said...

@CikPuan Azizah :)

Aida Omar said...
This comment has been removed by the author.
Aida Omar said...

@O CIKTEDDY :) hehe..

Aida Omar said...

@Arra Ahmad betul tu sis arra.. :)

Aida Omar said...

@zafira othman. acara? hehe..

Aida Omar said...

@.: iEyLa :. yup betul tu kak ieyla.. dari ujian kita dapat belajar banyak perkara kan..

Aida Omar said...

@obat kanker darah salam kenal jugak buat kamu :)

Aida Omar said...

@eLL :) hehe.. ada pelangi menambahkan keindahannya.

Aida Omar said...

@PariPariPutih benar tu sis.. tiada lagi yang terbaik selain ciptaannya.. :)

Aida Omar said...

@ainulaqma Tq dear singgah sini.. nanti aida singgah sana juga :)

Aida Omar said...

@aisya Sangat cantik aisya :)

Aida Omar said...

@BlueiceButterfly yeap.. semua yang terbaik untuk kita :)

Aida Omar said...

@ZORA setuju zora!! :)

Aida Omar said...

@Ayie Abas mungkin la ayie.. hehe.. tapi memang kena untuk kita kaitkan dengan kehidupan ^^

Aida Omar said...

@Ayie Abas mungkin la ayie.. hehe.. tapi memang kena untuk kita kaitkan dengan kehidupan ^^

Aida Omar said...

@afzalsukasuki haha.. memang kemain :P tahu xpe pernah jugak kena marah dengan org tua dulu2..

Aida Omar said...

@gnesop poseng rezeki dapat capture.. hehe

Aida Omar said...

@hazfee :) hujan asyik lebat je tu susah nak nampak pelangi.. hehe

Aida Omar said...

@Harun Ar ye betul tu.. dan sukar untuk digapai. :) hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar