BANJIR DI KUALA LUMPUR 7-8 MAC 2012



Dari pukul 5.30 Petang semalam 7 Mac 2012 sampai lah entry ini dipublishkan pukul 8.08 pagi 8 Mac  2012 hujan masih belum berhenti di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor. Antara gambar-gambar yang mengambarkan situasi banjir di Kuala Lumpur dan Selangor semalam yang Aida ambil dari beberapa sumber. 

Lokasi : Pavilion

Lokasi : Bukit Bintang




Lokasi : Dataran Merdeka


Lokasi : Menara OUA

Lokasi : Jalan Tun Abdul Razak

Sumber : Fitri Hadi, Nurizspace, Malaysia Kini, Harian Metro


p/s : Nasib baik naik pengangkutan awam kalau naik kenderaan sendiri mahu tersadai dalam kesesakkan. Apa-apa pun ini dugaan dari Allah S.W.T.




68 comments:

syaz@rozelt said...

lama betul hujan dekat kl nie..pg nie baru berenti..huhu

LiNda said...

Kat kl ni senang betul nak banjir..

LiNda said...

Kat kl ni senang betul nak banjir..

Phat said...

KL kalo hujan lebat hendaklah berhati2 hehe

Phat said...

KL kalo hujan lebat hendaklah berhati2 hehe

shida'R said...

lorhh teruknye hujan huhu..smpai banjir teruss..tmpat aida cmne ok x?

cik Kartun said...

ujan baru brhnti kat kajang :(

http://nurais-luahanhati.blogspot.com/2012/03/bloglist-mac-april.html

Rapunzel Cikilolo said...

kan sekarang kerajaan sibuk dengan kerja-kerja river of life seluruh KL. aku rase kalau dah siap semua makin okey la...

misyamissyou said...

dasat jugak banjir ni..hurmm susah nak gerak

Fatin Najihah said...

hujan turun lama sampai banjir. dugaan Allah :)

aisya said...

kt bangi ni pun hujan dr mlm td.. nasib baik la hujan xlebat pun.. ni pun baru bhenti..

gnesop said...

x selesai juga masalah banjir walaupun dan ada trowong :)

agusbg said...

harus lebih waspada tuh.. apalagi sampai se pinggang banjirnya...

iyka syafika said...

ish..teruk jugak tu banjir kat kl.
hope org yg kat kl tu ok smua la.

aswadz said...

ni yg aku maleh pi KL ni. nsb baek bos x sruh pi KL dlm masa terdekat ni. tp aku dok perhati, KL ni belah2 ptg2 je mesti hujan. asal aku dtg KL, ptg tu mesti hujan. x pernah x hujan.

ShahzCudin said...

asyik banjir je KL nih skrg..

Azhafizah[フィザ] said...

dari semalam memang hujan je.alhamdulillah dah cerah sikit ni.kalau banjir camni harap harap ade jalan alternatif.kalau tak,susah lah nak pergi mana mana..lagi2 yang ade urusan penting tu.

Arra Ahmad said...

dahsyat..banjir! hehe

Ain Dzaya said...

teruk gak banjir kat kl yer..hmm


Confession bakat terpendam seorang blogger sempena hari jadi beliau♥.

caliph shuriken said...

klau x tgk berita aritu mmg x pcaya dh banjir kt kL...

O CIKTEDDY said...

uih..bnjir..kt tganu pon hujan jugak..

CekbOlat-bOlat said...

petanda akhir zman.. banjir ;)

Cik Azizah said...

macam tak caya je KL boleh banjir..huhuhu

Ayie Abas said...

hari tu kajang kan dilanda banjir buruk.?

tinggi jugak paras banjir kat dataran merdeka tu kan?

Cik Rose Cute said...

lama betul kl hujan ya...

CIK YAYA'NA said...

terkejut jugak denga kl banjir,,

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

kl banjir? hritu selangor kan banjir besar?

TiraPengemis said...

esok nak gi lowyat....cm xjd je....huhu

Shaznina Sofia said...

aida !!! u know what..?? i miss u much !!
hee~ tu laa.. Selayang pon sama lebat.. x benti pon..
tp x banjir laa.

anNaqia said...

sekarang ujan lg ke?

♥AieN ChoiN♥ said...

Hermm..teroknyer banjir erk..sekelip mate kan..mintak2 cepat reda..kesian mangse2 banjir tu..

Nyue said...

kat Kl senang sgt2 nk banjr...dh hjn trn xberenti sampai pg kot..ermm..balik keje ptg 2..tkot sgt..dgn hjn lebat n kilat...ermm

Nyue said...

kat Kl senang sgt2 nk banjr...dh hjn trn xberenti sampai pg kot..ermm..balik keje ptg 2..tkot sgt..dgn hjn lebat n kilat...ermm

naiemah_ramli said...

teruk jga ek banjir...ermmm

Aida Omar said...

@syaz@rozelt duduk KL jugak eh syaz? tahu tak pe.. pagi nak masuk tengah hari baru berhenti.

Aida Omar said...

@LiNda yup2 memang mudah banjir.. lagi pun sungai klang dan sungai gombak bertemu kan lagi lah..

Aida Omar said...

@Phat betul tu abam phat.. kemalangan pun meningkat.. huhu.

Aida Omar said...

@shida'R teruk gak shida.. tapi KL nie selalu je banjir nie masuk kali ke 2 banjir teruk. Tempat aida ok je. Atas bukit. hehe :)

Aida Omar said...

@cik Kartun kajang pun hujan eh.. dah terjah dah link CK :P tq..tq.. kena usaha lebih lagi. huhu

Aida Omar said...

@Rapunzel Cikilolo tu la.. terowong smart tu nampaknya ada kegunaan nya time2 banjir nie.. :)

Aida Omar said...

@misyamissyou memang susah nak gerak dear.. jalan jem.

Aida Omar said...

@Fatin Najihah betul.. ini semua dugaan Allah untuk umat nya.. supaya tak leka :)

Aida Omar said...

@aisya tak banjir eh bangi? tulah musim hujan sekarang nie

Aida Omar said...

@gnesop kawasan ada terowong tu dah ok.. cuma kawasan yang jauh dari terowongtu bermasalah sikit. :)

Aida Omar said...

@agusbg itulah paras pinggang airnya naik.

Aida Omar said...

@iyka syafika a'ah dear agak teruk sikit lah.. InsyaAllah semua ok.. cuma ada satu kematian je setakat nie.

Aida Omar said...

@aswadz haha.. jangan turun KL time hujan susah nak bergerak kot.. itu nasib tu aswadz.. nanti gath dah la tak turun :P

Aida Omar said...

@ShahzCudin itu lah pasal.. musim hujan biasa lah..

Aida Omar said...

@Azhafizah[フィザ] Alhamdulillah pagi tu dah berhenti hujannya.. kan? itu la tapi kalau hampir kesemuanya terbenam alamatnya tersangkut lah..

Aida Omar said...

@Arra Ahmad :) tak berapa nak dasyat lagi nie.. :P

Aida Omar said...

@Ain Dzaya yup dear.. teruk jugak. Terjah link :)

Aida Omar said...

@caliph shuriken KL biasa dah banjir caliph cuma kali nie teruk sikit..

Aida Omar said...

@O CIKTEDDY Ganu dari hari tu hujan kan.. banjir tak sana?

Aida Omar said...

@CekbOlat-bOlat yup betul tu cikbolat..akhir zaman..

Aida Omar said...

@Cik Azizah sampah banyak sangat jijah.. pembentung tersumbat.. haha

Aida Omar said...

@Ayie Abas a'ah ingat2 ada tgk gmbr kajang banjir.. lagi teruk dari KL kot abg ayie.. yup2 tinggi paras pinggang tu..

Aida Omar said...

@Cik Rose Cute lama jugak seharian turunya..

Aida Omar said...

@CIK YAYA'NA biasa banjir dah sini.. cuma nie nampak teruk sikit.

Aida Omar said...

@FIFIEY LYCHEE MARATION a'ah KL banjir, ritu selangor.. nie pun selangor banjir jugak tapi tak seteruk mana. :)

Aida Omar said...

@TiraPengemis dah ok lah.. boleh pergi dah :) hehe

Aida Omar said...

@Shaznina Sofia auww.. i miz u too dear.. selayang dan gombak tak pernah lagi banjir.. hehe..

Aida Omar said...

@anNaqia sekarang tak hujan dah dear.. Alhamdulillah..

Aida Omar said...

@Nyue masalah dengan pengairan mungkin.. kena hati2 Nyue.. kalau naik pengangkutan awam ok lagi lah.. kalau drive sendiri tu kena jaga2. :)

Aida Omar said...

@naiemah_ramli teruk gak naiemah.. tapi cepat surut :)

mommyYen said...

tempat kamu banjir juga ke ling..
take care ya..

fierul said...

wahhh .. truk tak ?

Aida Omar said...

@mommyYen yes mommy yen tapi tak sampai rumah lah :) thankz mommy..

Aida Omar said...

@fierul agak teruk sedikit lah.. tapi Alhamdulillah dah ok sekarang.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar