BERAKHIRNYA KISAH ALEESHA FARHANA ABD AZIZ @ MOHD ASHRAF ABD AZIZ


Assalammualaikum & Selamat Sejahtera

AL-FATIHAH

buat roh Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz
semoga roh beliau di cucuri rahmat, dan di tempatkan bersama golongan beriman
Amin!!

Masih ingat lagi kisah beliau yang ingin menukar jantina dari seorang lelaki kepada seorang wanita? serta permohonan beliau tidak dapat di penuhi oleh pihak makhamah? 
Kini kisah itu sudah berakhir, terkubur bersamanya 
beliau meninggal dunia jam 5 pagi tadi di Unit Rawatan Rapi Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu.
Semoga kisah ini menjadi pengajaran buat semua

KERATAN muka depan Kosmo! 19 Julai 2011.

KUALA TERENGGANU - Lelaki yang tidak berjaya untuk bergelar seorang wanita dalam permohonannya di Mahkamah Tinggi di sini baru-baru ini kini menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) dipercayai akibat mengalami kemurungan ekoran kegagalannya itu.
Mohd. Ashraf Abdul Aziz

KUALA TERENGGANU 30 Julai – Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz, yang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana, meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, 5 pagi tadi.



IBU Mohd Ashraf Abd Aziz, 26 yang dikenali Mak Yah, 50
reda dengan pemergian anaknya semasa menunggu jenazah di luar bilik mayat Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu, hari ini. - Foto Imran Makhzan



44 comments:

nik aziemah said...

Macam tak baik je, keratan akhbar bahasakan diri arwah sebagai pondan. Yang dah pergi, janganlah diaibkan sebegitu skali. At least guna je nama sebenar die.

Izzie said...

aah la..mmg agak kurang ajar gelar dia pondan..kita smeua tak tahu kalau betul dia khunsa' sebenarnye...

aRa ❤ aFiq™ said...

semoga dea tenang d alam cna..
al-fatihah..

abghani said...

alfatiha utk bliau,,,,manusia dtg dan pergi ,,,lumrah hidup

SweetLikeWhat said...

alfatihah...baru tau pasal ni bila baca entri sis..

shida'R said...

alfatihah buat beliau huhu..

Mr iz said...

sampai ke akhir hayat nya pun masih mengutuk beliau... moga roh nya aman di sana.. Al-fatihah buat beliau... "moga kita tak sering menyalahi tapi mencuba untuk membantu ...."

ismiladyjaja said...

innalillahiwainnailaihirojiun... muda lg rupe ny die eh.. baru 26...

Cik Azizah said...

AlFatihah..maknanya dia meninggal dalam lelaki ke perempuan??

Ayie Abas said...

MENINGGAL DUNIA DLM USIA YG MUDA...BETUL2 TRAGIS...+_+
P/S:bapa saudara ayie meninggal dunia mlm tadi...AL-FATIHAH.

cunndaa said...

dr ALLAH kita datang, kepada ALLAH kita pulang.
smg rohnya aman di sana

aiNa yaZiD said...

Al-Fatihah...dan takziah untuk keluarga beliau.

Khairil said...

semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya...amin...

Terbelog said...

Arwah lelaki jijah

ZORA said...

al Fatihah buat ashraf...

iefa ujang said...

alfatihah...harap prkara ni jd pngajaran tuk sume

qamarguyz said...

salam ziarah..
ini salah satu contoh, sedangkan ramai lagi yang ingin berubah..
moga dengan ketetapan sebegini ada hikmah..ada ibrah

zulhilmi.tempoyak said...

ceritakan yg baik pada si mati.

Siti Arfah said...

Al-fatihah. Ambil apa yg baik,tinggl apa yg buruk .

fadh leyanie said...

Al Fatihah kepada arwah Ashraf..

belogkiter said...

Selamat menyambut puasa ye

Aida Omar said...

@nik aziemah itu lah kan.. tak apa lah kita doa kan yang terbaik buat arwah di sana.

Aida Omar said...

@Izzie tu la hal sebenar macam2 samar-samar.. doa kan yang terbaik buat arwah di sana.

Aida Omar said...

@aRa ❤ aFiq™ amin..

Aida Omar said...

@abghanibetul..mati itu pasti

Aida Omar said...

@SweetLikeWhat :)

Aida Omar said...

@shida'R amin :)

Aida Omar said...

@Mr iz amin.. moga-moga ianya di jadikan pengajaran.

Aida Omar said...

@ismiladyjaja tu la muda sangat2 tapi umur tak panjang..

Aida Omar said...

@Cik Azizahrasa aida lah dia masih lelaki..

Aida Omar said...

@Ayie Abas takziah buat ayie.. Al-fatihah..

Aida Omar said...

@cunndaa amin..

Aida Omar said...

@aiNa yaZiD :)

Aida Omar said...

@Khairilamin

Aida Omar said...

@Terbelog ha..terbelog dah tolong jawab kan utk jijah

Aida Omar said...

@ZORA al-fatihah

Aida Omar said...

@iefa ujang moga-moga :)

Aida Omar said...

@qamarguyz moga-moga qamarguyz.. dijadikan pengajaran buat yang masih hidup nie

Aida Omar said...

@zulhilmi.tempoyak betol..

Aida Omar said...

@Siti Arfah tiada manusia yg sempurna

Aida Omar said...

@fadh leyanie al-fatihah

Aida Omar said...

@belogkiter selamat menyambut ramadhan :)

She's Gee said...

Innalillahiwainnailaihirojiun.. yg dah pergi, kita doakan saje kesejahteraannya.. kite d cni pule yg harus melihat diri sendiri, baik dan buruk agar sejahtera d sana nanti.

pe pon, gee tak suke beli akhbar kosmo, sebab ape yg ditulis kdg2 terlalu over dan laser. tak mementingkan perasaan org lain. ingat tak kes yasmin ahmad dulu.. itu baru satu contoh je tuh.. ade lagi kosmo buat.. kalau aida perasan la.. peace!

Aida Omar said...

@She's Gee benar..aida suka baca metro, sinar, utusan dan berita harian je. kosmo sangat jarang beli. Moga-moga arwah tenang disana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar