Erti Hari Raya Aidiladha | Segmen : Mari Bekorban Bersama Arra Ahmad


Lirik lagu waiting for your call - Irfan Makki

Semoga Para Haji dan Hajjah mendapat Haji yang mabrur disana

Wahai Allah.. saya menunggu panggilanmu
saya berdoa setiap hari supaya saya berada berdekatan dinding Kaabah

Saya rasa seperti hidup dan kuat
saya dapat rasa Islam mengalir dalam vena saya
melihat saudara Muslim saya melakukan tujuan yang sama
untuk satu ucapan dan melaungkan suara pada Nama Yang Benar
saya benar-benar berharap satu hari nanti semua orang adalah Muslim
bahawa mereka akan ingat ANDA dalam setiap yang mereka katakan


Makna Hari Raya Aidiladha


Peristiwa/Perkara mengenai Hari Raya Aidiladha





 Erti Hari Raya Aidiladha bagi aida :

"Tiada yang lebih bermakna dalam hidup ini melainkan patut dan taat pada perintah Allah SWT dan Hari Raya Aidiladha ini mengajar kita erti berkorban dengan seikhlas hati demi Allah SWT"

Salam Aidiladha buat kawan-kawan, sahabat-sahabat, rakan-rakan, saudara semuslim semoga dihari raya ini kita akan menjadi bertambah dekat denganNYA, Aida menyusun sepuluh jari meminta maaf dari hujung rambut ke hujung kaki jika ada tersalah kata, terkasar kata sengaja dan tidak sengaja. Mohon dimaafkan.

Entry ini aida buat sekali harung untuk segmen ini


Kena tag 2 orang blogger


P/s : Saja aida pasang lagu autoplay tu ambik mood nak raya.. hehe. kalau tak suka mohon stopkan eh :) terimas.. 


44 comments:

paripariputih said...

semoga jemaah2 yg menunaikan haji mendapat haji mabrur amin...

p/s: salam aidil adha AIDA :)

Ayie Abas said...

kadang2 terfikir juga dari jutaan yg mengerjakan ibadat haji itu berapa pulak yg hajinya diterima di sisi Allah..tapi bila fikir2 balik itu urusan Allah...tanggungjwb kita hanya laa menyahut seruan mengerjakan haji bila susah cukup semua syarat...

selamat bersegmen aida

selamat berhari raya korban juga :)

azstory said...

Ada 4 jenis Haji Akhir Zaman,

Orang kaya pergi haji untuk melancong

Orang sederhana kaya pergi haji sebab mencari peluang perniagaan

Orang cerdik pandai pergi haji untuk mendapat kemasyhuran

Orang miskin pergi haji untuk meminta-minta

Mohon Kita dan para jemaah haji dijauhkan dari sifat seperti itu.

Mk Syahir said...

wahh..good info..bukan semua orang tahu tu (y)

selamat bersegmen :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

niceee aida..suka dengan maklumat diberikan aida..


selamat hari raya korban ye :)

cempaka berbunga said...

selamat hari raya aidiladha...

jom beraya kat perakk...

Nurul said...

teringt pulak kenangan 5taun lepas time mama g haji, mraung saya haha :D

miz ruha said...

terima kasih aida... :)

selamat hari raya korban..

Nelly Strange said...

Selamat hari raya aidiladha ^^

azizah :) said...

suka dengan info2 aida ni.. :)

selamat hari raya haji yunk! rindu kamuuu

amranaiman said...

selamat hari raya :)

leakedknowledge said...

aida, salam eidul adha juga :) mohon kosong-kosng...

p/s: haha encik lembu lam pic tu sebijik mcm kt header..tompok2...adik beradik ek..kekeke

Ibnuismaini Ismail said...

"Daging dan darah binatang korban itu tidak sekali-kali akan sampai kepada Allah, tetapi yang sampai kepadanya ialah amal yang ikhlas yang berdasarkan taqwa dari kamu."

Salam Eiduladha.

LoveBug said...

salam aidil adha aida :)

baby comel said...

Salam aidiladha.. memang teringin nk kesana

boni kacak said...

selamat bersegmen awak.. dan selamat hari raya aidiladha :)

Irna ahmad said...

Semoga jemaah2 yg menunaikan haji mendapat haji mabrur amin... Salam Eid Adha! "Semoga Aidiladha kali ni memberi erti dan makna sekaligus menyatukan hati semua Ummah" :')

Dhia Dirham said...

salam raya korban :)

Arrien ::@man!:: said...

Selamat bersegmen kak aida...

Salam aidiladha kembali *^^

-meeSUPERGIRL- said...

jumpa ilmu kat sini .. tme kseh aida :)

diera_nadiera ulalaaa~ said...

salam aidiladha si cntik mnis. ^__^
comel lembu kat atas tu haaa... hikhikhikhik

lynn kamarul said...

aida, 1st skali sori lah eh akak lmbt dtg sini jenguk aida, br smalam masuk keje tu pun sibuk jadi petugas utk agihan daging kurban kat opis... akak tlg buat packing je. alhamdulillah thn ni dpt smbut raya kurban dlm suasana sederhana. plan next year nk buat kurban utk akak n husband. last year dia bg part dia kat akak.

Aida Omar said...

@paripariputih amin2 moga2 makbul doa mama.. Salam Aidiladha mama :)

Aida Omar said...

@Ayie Abas betul2 tapi tu kan urusan Allah ayie sape la kita nie nak dipertikaikan.. cuma kita boleh doakan yang terbaik buat jemaah haji :) selamat beraya korban buat ayie juga ^^

Aida Omar said...

@azstory Thankz az share pasal nie, aida pun baru tahu ha.. betul2 jauhkanlah kita dari haji jenis2 macam yang disenaraikan nie..

Aida Omar said...

@Mk Syahir Tq syahir.. Alhamdulillah sekurang-kurangnya entry dapat menbantu kelak :)

Aida Omar said...

@♥ Nana BamBam ♥ oh dear terima kasih.. moga bermanfaat :) salam Aidiladha nana..

Aida Omar said...

@cempaka berbunga selamat hari raya Aidil Adha sis cempaka.. jom..jom.. sis amek aida. haha

Aida Omar said...

@Nurul haha.. meraung eh? aida pun sama time abah pi haji meraung tak sudah. :P

Aida Omar said...

@miz ruha sama-sama ruha.. :) salam Aidiladha..

Aida Omar said...

@Nelly Strange selamat hari raya nelly :)

Aida Omar said...

@azizah :) terimas jijah sayam.. selamat hari raya haji jugak dan miss u so much.. <3

Aida Omar said...

@amranaiman selamat hari raya ayam penyek :)

Aida Omar said...

@leakedknowledge salam Aidiladha miko.. sama la kita zero to zero :P

*haha.. tang situ pun dia perasan eh.

Aida Omar said...

@Ibnuismaini Ismail terimas atas penerangan yang lebih jelas tu ibnu :) salam Aidil adha..

Aida Omar said...

@LoveBug salam Aidil Adha makcik sayam :)

Aida Omar said...

@baby comel InsyaAllah satu hari sana pasti baby comel akan kesana :) Salam Aidil Adha..

Aida Omar said...

@boni kacak terimas kasih boni.. Salam Aidiladha buat boni sekeluarga :)

Aida Omar said...

@Irna ahmad amin.. moga2 makbul doa Irna.. InsyaAllah.. Salam Aidil Adha :)

Aida Omar said...

@Dhia Dirham salam raya korban juga :)

Aida Omar said...

@Arrien ::@man!:: terimas Arrien.. Salam Aidil Adha :)

Aida Omar said...

@-meeSUPERGIRL- Alhamdulillah.. terimas kasih Mee.. :)

Aida Omar said...

@diera_nadiera ulalaaa~ Salam Aidil Adha si ayu lagi comel :) lembu untuk korban.. hehe

Aida Omar said...

@lynn kamarul its ok la sis.. aida paham masing2 ada komitmen kan.. aida pun gitu jugak hape. hehe.. wah! mesti meriah kan sis.. InsyaAllah moga plan akak berjaya kelak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Small Cute Green Pointer
 

Copyright © 2013 Reserved to Diari Si Froggie Design by Aida Omar